OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Oral Care är en av Sveriges största privata vårdgivare inom tandvård. Vi har över 30 års erfarenhet och erbjuder allmäntandvård på våra kliniker för alla åldrar samt mobil hemtandvård för äldre sjuka patienter. Med Oral Care får du tandvård där och när du behöver den.
Om tjänsten
Oral Care söker Teamledare inom kundtjänst med fokus på kundvård.
Just nu söker vi dig som är en naturlig ledare med känsla för service, kundnöjdhet och coachning av medarbetare.
Du ska i din roll ansvara för schemaläggning, arbetsfördelning och ha personalansvar över medarbetarna på kundtjänst. I dina arbetsuppgifter så ingår det dessutom att vara en naturlig del av gruppen och hjälpa till med att hantera inkommande samtal från våra kunder, boendepersonal, patienter, anhöriga och Oral Cares egen personal samt hjälpa dessa på bästa möjliga sätt. Fokus skall ligga på kundnöjdhet samt rekrytering av patienter.
Vi fäster stor vikt vid din förmåga att bygga och bibehålla goda relationer med klinisk ledning, klinisk personal samt externa kunder så som patienter, personal och anhöriga.
Du rapporterar till verksamhetschefen i Region Väst.
Om Oral Care
Oral Care är en av Sveriges största privata vårdgivare inom tandvård med över 30 års branscherfarenhet. Idag är vi över 350 anställda och erbjuder allmäntandvård på våra kliniker samt mobil hemtandvård. Oral Care har idag kliniker i Mjölby, Särö, Kristianstad, Malmö, Göteborg, fem kliniker i Stockholmstrakten samt i Oslo, Norge. För den mobila verksamheten finns våra kontor och verksamhet i Stockholm, Malmö, Göteborg och Linköping.
Kvalifikationer
• Leda och fördela arbetet inom kundtjänst
• Schemaläggning och operativ ledning av verksamheten på kundtjänst
• Personalansvar och rekryteringsansvar
• Följa upp enhetens uppsatta mål kontinuerligt
• Ta emot alla inkommande samtal från boendepersonal, patienter, anhöriga och Oral Cares personal och hjälpa dessa på bästa sätt.
• Stor vikt skall läggas vid att hantera klart alla inkommande samtal
• Hantera mejl i kundtjänstkorgen
• Arbeta värdestyrt genom att efterleva Oral Cares värderingar med fokus på bemötande.
• Arbeta under fasta tider som fastställs av Oral Care, vilket innebär heltidsarbete 8–17
• Vara behjälplig med bokning för de respektive regionerna vid behov (i mycket begränsad omfattning)
Oral Care erbjuder dig:
• Företaget är i en expansiv fas där du kommer att få en spännande utmaning i ett omväxlande och utvecklande arbete med mycket eget ansvar.
• Du får arbeta i ett större privat och flexibelt företag med korta beslutsvägar och med kvalitet i fokus. Du får en gedigen erfarenhet av tandvårdsbranschen.
• Du får goda möjligheter till kompetensutveckling genom bland annat företagsförlagda föreläsningar och seminarier, regelbundna terapi- och personalmöten, möjlighet att medverka på Riksstämman med mera.
• Du kommer till ett brett kollegialt nätverk i ett större företag som ändå har kvar en hög familjär känsla där vi tar oss tid att också ha roligt tillsammans, genom exempelvis Oral Care dagarna och regelbundna After Works.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten.
Denna tjänst kommer att placeras på Göteborgskontoret.
Omfattning: 1 tjänst på 100%
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Intervjuer och anställning kommer att ske löpande.
Vänligen bifoga CV samt ett personligt brev, om varför just Du passar till tjänsten, till din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan!