OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen, Örbyskolan
Stockholm växer som aldrig förr.
Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Beskrivning av arbetsplatsen
Örbyskolan är en skola med gamla anor, den äldsta byggnaden är från 1903. Skolan är centralt belägen mellan Högdalen och Älvsjö och har i dagsläget cirka 730 elever från förskoleklass till årskurs 9. Det finns goda kommunikationer med både buss och pendeltåg till och från skolan.
Vi arbetar med åldershomogena grupper och har relativt hög andel utbildade pedagoger på våra tre fritidshem. Varje avdelning har en arbetslagsledare och en legitimerad fritidslärare som är pedagogiskt ansvarig för verksamheten. Nu söker vi ytterligare en grundlärare mot fritidshem/fritidspedagog till vårt team i årskurs 3. Samverkan skola-fritidshem sker med regelbundna möten och utgår från en helhetssyn på elevernas lärande och utveckling där verksamheterna kompletterar varandra. Vi ser det som viktigt att kunna erbjuda våra elever styrda rastaktiviteter som gärna innehåller rörelsemoment varje rast. "Spring i benen" har varit ett av våra arbetssätt under de senaste åren där vi arbetat för att bryta stillasittandet under skoldagen.
Omdömen från elever och vårdnadshavare gällande kvalitén på fritidshemsverksamheten på Örbyskolan är goda.
Arbetsuppgifter
I ditt arbete kommer du att:
i samarbete med övriga fritidslärare planera, genomföra och utveckla skolans fritidsverksamhet så att eleverna får en meningsfull fritid
använda ett arbetssätt som är strukturerat, planerat och väl förankrat i styrdokumenten
ingå i ett årskursvist lag bestående av pedagoger från fritidshem och skola
vara mentor till en grupp elever på fritidstid och utifrån detta ansvara för utvecklingssamtal tillsammans med grundskolläraren
behöva vara bekväm med att planera, genomföra och utvärdera arbetspass både i hel- och halvklass
samverka under skoltid där elever i behov av särskilt stöd uppmärksammas
behöva skapa ett förtroendefullt, öppet och respektfullt samarbete med hemmen
Kvalifikationer
Den som vi söker:
har utbildning som grundlärare mot fritidshem, fritidspedagogutbildning eller en likvärdig utbildning
har erfarenhet av yrket och en personlig mognad
har en förmåga att skapa och behålla goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor
ser skolan som en helhet där alla har ett gemensamt ansvar för elevernas utveckling och trygghet
reflekterar över sitt arbete på ett systematiskt sätt, både enskilt och tillsammans med kollegor
är en engagerad, utåtriktad och positiv person som tycker om att finnas i en händelserik och omväxlande vardag
leder och organiserar arbetet så att en trygg lärandemiljö skapas
har goda digitala kunskaper och en förmåga att kommunicera i både tal och skrift
är en tydlig ledare med förmåga att ta initiativ samt instruera, leda och engagera barn i grupp
gör eleverna delaktiga i planeringen och utvecklar elevernas förmåga att lära
har förmåga att utveckla fungerande rutiner och strukturer
har ett konstruktivt och lösningsinriktat förhållningssätt
har erfarenhet av elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar
Behörighet i ämnet musik eller idrott är meriterande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Virpi Rendahl
0850845823
Virpi Rendahl
08/50845823
Daniel Hedlund
0850845828
Virpi Rendahl
08/508 45 823 eller 076/12 90 223
Daniel Hedlund
0850845884