Arbetsbeskrivning
SJR tillsätter nu en Order Admin Coordinator till ett långt konsultuppdrag på 18 månader hos vår kund Samsung med kontor beläget i Kista. Uppdraget är med start i januari ch det finns möjlighet till hybridarbete. Till detta uppdrag söker vi efter dig som vill gå som anställd konsult hos SJR med månadslön och tjänstepension enligt kollektivavtal.
Om tjänsten
Som orderadministratör ansvarar du för en mängd administrativa och affärsstödsrelaterade uppgifter. Dessa uppgifter är liknande varje dag, men ingen dag är den andra lik. Vi letar efter någon som är strukturerad, effektiv och har öga för detaljer. För att trivas med oss bör du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ. Du ska inte vara rädd för att ställa frågor när du inte förstår och ha god social och kommunikativ förmåga. Du ska även gilla kundservice och få kunden att känna sig så värdefull som de är.
Syftet med rollen Vi söker nu att stärka upp vårt team med en ny kollega som uppskattar teamarbete och ett gott skratt med ett gäng roliga människor (för det är vi!). Vi arbetar i ett snabbt växande företag där vi säkrar våra befintliga och kommande beställningar, har regelbunden kontakt med direktköpande kunder och säkerställer kortsiktig prognos. I denna position kommer du att arbeta nära Supply Chain Management, Logistik, Försäljning och våra kunder. Du kommer att vara den viktiga länken för våra kunder och koppla samman leverans och försäljning för att säkerställa ett smidigt informationsflöde och hålla våra kunder nöjda, vilket innebär att säkerställa ett professionellt informationsflöde mellan alla parter. Som en spindel i teamnätet kommer du att ha ett nära samarbete med både kunder och interna avdelningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Hantera kortsiktig prognos, order och prisinformation till våra kunder. Du övervakar vår leveranssituation tillsammans med Supply Chain Management för att säkerställa samstämmighet mellan prognos och order i SAP och vårt globala leveranssystem GSCM.
• Frisläppa utökade garantier och licenser.
• Veckovisa prognosuppdateringar.
• Bygga långsiktiga relationer med både vårt team och våra kunder.
Lämplig bakgrund
Vi söker en person som kommer att:
• Agera professionellt och representativt.
• Ge korrekt och snabb information till kunder.
• Vara serviceinriktad i varje given situation.
• Aktivt driva förbättringar av orderprocessen med kunder.
Personliga egenskaper
Andra erfarenheter som är fördelaktiga för att lyckas ännu bättre i denna roll:
• Utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter (engelska).
• Office-paketet, främst Excel (avancerad nivå).
• Stark kunskap om Enterprise Portal-erfarenhet, helst från SAP eller något annat ERP-system.
• Processinriktning, arbetar och tänker med ett starkt processfokus.
Vad erbjuder vi
Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbföränderlig industri, och det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas med oss måste du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-12-10.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.