Order Administrator

Order Administrator

Arbetsbeskrivning

Order Administrator

Windy står inför en spännande framtid. Våra svensktillverkade båtar har precis lanserats i USA och flera investeringar i varvet i Västervik sker just nu. Dessutom investerar vi kontinuerligt i utveckling av nya båtmodeller och de kommande åren kommer vi lansera flera nya båtmodeller år. För att möta den ökade efterfrågan investerar vi nu i utökad produktionskapacitet i både Västervik och Polen.

Som Order Administrator på Windy rapporterar du till vår inköpschef och ingår i inköpsavdelningen. Huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för orderprocessen, från order till färdig båt, och supportera företaget med administrativa arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter

- Ordermottagning och registrering av kund- och inköpsorder i företagets affärssystem.
- Processa kundorder i hela kedjan från beställning till färdig båt, fakturering och leverans
- Ekonomiadministration som exempelvis fakturering, kontering och betalningsbevakning.
- Transportbokningar och tullhandlingar.
- Support/Backup till inköpsavdelningen.
- Vara behjälplig med andra på företaget förekommande administrativa uppgifter och allmänna kontorsgöromål.


Formella krav:

- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Mycket goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift. Kunskaper i svenska eller polska är meriterande.
- Största delen av kommunikation sker i skrift och via e-post, på engelska, vilket innebär att din skrivna engelska måste hålla en hög affärsmässig nivå.
- Goda IT-kunskaper.


För att lyckas i rollen tror vi även att du har följande kompetenser/egenskaper:

- Vara strukturerad, noggrann och drivande.
- Vara prestigelös och gärna erbjuda en hjälpande hand till angränsande avdelningar internt i företaget.


Windy erbjuder dig

Du får inte enbart förmånen att arbeta med ett anrikt och välrenommerat varumärke, den snabba tekniska utvecklingen leder också till mer avancerade båtar med kundanpassade lösningar och därmed får du kontinuerligt lära dig nya saker. Du kommer dessutom jobba i en verksamhet med duktiga kollegor och god stämning där engagemang är ett ledord.



Sista ansökningsdag: söndagen 11 december 2022

Kontakt

För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Radek Stolarczyk, Head of Purchasing, 072-1889602, radek.stolarczyk@windyboats.com




Windy Scandinavia AB tillverkar exklusiva motorbåtar i premiumsegmentet. Våra båtar exporteras till kunder över hela världen och vi omsätter ca 350 MSEK. Windy har sitt huvudkontor i Västervik där hälften av produktionen sker och här tillverkas våra största båtar. Den andra hälften av produktionen sker i Polen. Vi sysselsätter totalt ca 150 personer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Windy Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2022
  • Ansök senast: 14 maj 2023

Postadress

Södra Varvsg 27
VÄSTERVIK, 59350

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024