Order Administrator

Order Administrator

Arbetsbeskrivning

Vilka är vi?

Vi på HMS bidrar till en mer uppkopplad värld. Både när det gäller att få industriella maskiner och system att kommunicera, men även i att vi själva samverkar nära med våra kunder. Vår toppmoderna teknik har gjort det enkelt och säkert för våra kunder att koppla upp miljontals industriella produkter över hela världen – inom automationssystem såväl som i innovativa IIoT-applikationer.

På HMS tror vi att en bra kundupplevelse bygger på människorna bakom företagsnamnet. Våra team är engagerade i att förse våra kunder med den senaste och bästa kommunikations- och automationsteknologin och inom automation och IIoT, teknologi som hjälper kunderna ta nästa steg i sin digitaliseringsresa. Detta vill vi göra med passion och drivkraft!

Vill du veta mer om vilka vi är? Se vår video här: ”This is HMS”.

Vad kommer du att jobba med?

Du kommer att arbeta i vårt Customer Service-team, riktat mot HMS kunder och distributörer i norra Europa, samt Asien. Teamet är idag sammansatt av Order Administrators och Application Engineers, där dessa roller har ett nära samarbete för att kunna erbjuda just den högkvalitativa kundupplevelse som HMS är känt för. Du kommer även hålla en tät dialog med bl.a. Sales, Supply och Logistics, för att säkerställa att kundspecifika ordrar färdigställs och levereras enligt kundernas önskemål.

Du kommer att ingå i ett härligt team där ni tillsammans arbetar för att ge våra kunder förstklassig kundservice. På daglig basis ansvarar teamet bland annat för administrationen av kundordrar, upprättande och uppdatering av kunder i våra affärssystem, orderfakturering, mm.

Teamet arbetar också strategiskt med utveckling och förbättring av orderprocessen, samt ser till att tillhörande rutiner och instruktioner är effektiva och uppdaterade.

Vem tror vi att du är?

Som vår Order Administrator har du redan några års erfarenhet av arbete med kundservice, gärna från en verksamhet som arbetar med internationella relationer.

Vi tror att du är noggrann, strukturerad och metodisk i ditt arbetssätt. Detta för att kunna hålla orderflödet så effektivt som möjligt och därmed även hjälpa våra kunder på allra proffsigaste sätt. Även om du är en organiserad person så tror vi också att du motiveras av att få arbeta i en miljö präglad av utveckling och förändring, som utmanar och uppmuntrar dig att tänka utanför boxen.

Du har vana av att arbeta i en kundstyrd verksamhet och har därför förståelse för att aktuell plan kan behöva ändras med kort varsel. Du inser vikten av att vara flexibel och ställa om, för att kunna tillgodose kundernas behov.

Du värdesätter goda relationer i ditt team och med övriga kollegor. Du anser att samarbete är den mest produktiva vägen framåt, och strävar därför efter att vara en bra lagspelare i alla lägen.

I denna roll kommer du ha många kontaktytor - interna såväl som externa, svenska såväl som internationella. Därför behöver du vara trygg med att kommunicera, både på svenska och engelska, och anpassar enkelt din kommunikation beroende på situation, och vem du talar med.

Vill du veta mer om tjänsten?

Kan du se dig själv i denna spännande tjänst men har fler frågor? Tveka då inte på att kontakta Sandra (saop@hms.se).

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sebastian Anderson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HMS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Besöksadress

Stationsgatan 37
None

Postadress

Stationsgatan 37
Halmstad, 30004

Liknande jobb


Product planner

Product planner

26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024