Order Administratör – Tranter International AB

Arbetsbeskrivning

Tranter International AB, är en av världens ledande leverantörer av värmeväxlare.

Användningsområden finns främst inom industri, marin, kyla samt VVS och fjärrvärme.

Tranter sysselsätter globalt ca 650 personer och finns i mer än 50 länder. I Europa med huvudkontor i Vänersborg, är vi ca 160 anställda varav ca 110 arbetar i Sverige. Vi är en världsomspännande organisation som arbetar nära kunderna och hjälper dem att ligga i frontlinjen. För mer information om företaget besök www.tranter.com.



Arbetsuppgifter

Du kommer att administrera inkommande kundordrar i vårt affärssystem Mapics samt hantera kontroll av prissättning, ordererkännanden och produktionsunderlag.

Ge support till och vara kontaktlänk gentemot interna och externa kunder samt försäljningskontoren vid frågor angående orderstatus och ledtider etc.

Interna & Externa kontakter förekommer gällande ritningar samt viss beställning av material.

Kvalifikationer

För att ta dig an denna spännande utmaning ser vi att du har relevant bakgrund med goda kunskaper inom industriell verksamhet. Du är en duktig administratör med erfarenhet av att arbeta i affärsystem och goda kunskaper inom office paketet.

För att lyckas i tjänsten och kunna kommunisera med både våra nationella och internationella kundkontakter krävs goda svenska och engelskakunskaper i tal och skrift. 

Egenskaper

Du är en person med intresse för teknik och ser lösningar hellre än problem. Vi ser en medarbetare som är serviceinriktad och kommunikativ med stort kundfocus, en arbetskollega som tar ansvar och bidrar till ett gott arbetsklimat för att vi tillsammans ska kunna växa som företag och nå vår framtida vision.

Villkor
Tjänsten är ett heltidsvikariat i ca 6 månader med start omgående.

Sammanfattning

Liknande jobb


Servicekoordinator till Sveba Dahlen

Servicekoordinator till Sveba Dahlen

15 november 2024