Order and Finance Coordinator till BAUX

Order and Finance Coordinator till BAUX

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för design och tidigare erfarenhet av att arbeta med logistik, ekonomi och orderhantering, kan detta vara rollen för dig. På BAUX arbetar du i en roll där du har många kontaktytor både internt, med slutkund samt med fabrikerna som tillverkar BAUX produkter.

OM TJÄNSTEN
BAUX är marknadsledande inom att skapa hållbara akustiklösningar med fokus på design, arkitektur och hållbarhet. Genom att erbjuda sina kunderkombinationen av hållbarhet och design har BAUX etablerat sig in hos ett stort antal namnkunniga kunder och är mitt uppe i en spännande tillväxtresa.
Som Order Coordinator har du en nyckelroll i företagets tillväxt då du koordinerar kundernas orders med fokus på kundnöjdhet samt bygga starka och långsiktiga kundrelationer.

"As a fast-growing company, we are eager to take our brand to the next level. Every day, we focus on learning and doing things better, growing our brand, helping one another and making sure that what we do here in Stockholm resonates globally. So far, we have managed to grow our business with a very lean sales team! How? As you might have guessed, we’re an ambitious team. We are, after all, trying to revolutionize an entire industry. There’s a lot to do, so we need your help!"

Du erbjuds


* En innovativ arbetsplats och ett dedikerat team som motiverar varandra och jobbar mot att nå nya höjder
* Ett företag som värnar om sina medarbetare och vill skapa trivsel på arbetsplatsen genom att ha varannan vecka gemensamma frukostar och månadsvisa team aktiviteter
* Flexibel arbetskultur med möjligheten att vara med och påverka hur rollen kan utvecklas
* Friskvårdsbidrag


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Order and Finance Coordinator blir du en viktig tillgång för BAUX där du mottar och registrerar orders av BAUX produkter. Orders kommer in från den interna säljorganisationen och från externa säljagenter runt om i världen. Du ansvarar för att registrera ordern i CRM-systemet Salesforce för att sedan koordinera orderläggning med fabrikerna i Sverige, USA och Australien till slutkund. Här arbetar du nära en kollega som arbetar som Sales Coordinator och även med din kollega Rebecca då ni tillsammans utgör logistik-teamet.
Du har i rollen även ett ekonomiskt ansvar och arbetar med attestering och fakturering. Vidare administrerar du de externa säljagenternas kommission då du är den som tar över efter att de mottagit en order gällande produkter de produkter som BAUX erbjuder kunderna.

Arbetsuppgifterna kan också innefatta:
* Uppföljning av inbetalningar.
* Kommunicera med lager och stämma av lagersiffror.
* Supportera den interna säljorganisationen vid inkommande förfrågningar i offertstadiet samt stötta med att ta in offerter vid behov.
* Administrativa uppgifter inom logistik med att boka frakt och transporter men även till viss del att administrera export och eventuella returer.
* Kommunicera och svara på frågor gällande estimerade leveransdatum till kunderna vid efter dialog med fabrikerna som tillverkar produkterna.
* Uppföljning av orders, leveranser och kundnöjdhet.
* Viss teknisk support samt delta i diverse förbättringsprojekt inom ditt affärsområde där du även är med och bygger upp den administrativa avdelningen.

VI SÖKER DIG SOM
* Har ett antal års arbetslivserfarenhet från en administrativ roll.
* Talar och skriver obehindrat på svenska samt engelska då du använder båda språken i ditt dagliga arbete.
* Har erfarenhet från, eller intresse av, design och arkitektur.

Det är starkt meriterande om du:


* Har erfarenhet av att med orderhantering och kundservice samt viss erfarenhet av att ha arbetat med ekonomi.
* Har erfarenhet av att ha arbetat i någon form av CRM- eller ordersystem som exempelvis Salesforce, SAP eller liknande, samt Excel.
* Har erfarenhet av att ha arbetat på ett internationellt bolag.
* Har erfarenhet av att ha arbetat med attestering och fakturering eller liknande arbetsuppgifter i ekonomisystem så som exempelvis Fortnox.


Vi kommer i den här processen lägga stor vikt på personliga egenskaper och intresse för såväl BAUX som företag och rollen som sådan.

Som person är du:
* Serviceinriktad
* Noggrann
* Problemlösande
* Ansvarstagande
* Initiativtagande

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: BAUX Huvudkontor at Sankt Eriksgatan 106, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Baux önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Rekryteringsprocessen


* Telefonavstämning
* Tester (Personlighets- och problemlösningstest, totalt ca. 1h)
* Intervju med Academic Work
* Första intervju med Baux
* Andra intervju med Baux
* Referenstagning
* Beslut


INFORMATION OM FÖRETAGET
Baux är ett innovativt svenskt designvarumärke som med fokus på hållbarhet erbjuder designade akustiklösningar för företag såsom Google, Spotify, Facebook, Netflix, Amazon, Adobe, Microsoft, Uber, Stella McCartney och eBay.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2022
  • Ansök senast: 25 februari 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024