Order Coordinator

Order Coordinator

Arbetsbeskrivning

Bruks Siwertell AB söker
Order Coordinator
Vi söker nu ytterligare en ny medarbetare till vår Serviceavdelning på Bruks Siwertell i Bjuv strax utanför Helsingborg. Är du vår nya kollega?
Företaget har fram till idag levererat mer än 160 lossnings- och lastningsutrustningar till hela världen och serviceavdelningens ansvarar för att möta våra kunders behov av reservdelar, underhåll, inspektioner och uppgraderingar. Serviceverksamheten har vuxit under senare år och vi behöver därför utöka med ytterligare en Order Coordinator.
Om jobbet
Som Order Coordinator administrerar du kundorder och projekt för Service. Du kommer att ansvara för ordererkännande, fakturering, inköp, leveransbevakning och för att förbereda för utleveranser till våra kunder. Dokumenthantering omfattar kvalitetsrapporter, originalcertifikat m.m. I ditt arbete kommer du att ha kontakter både med kollegor internt på egen och andra avdelningar och också med kunder och representanter över hela världen.
Din bakgrund
För att lyckas på positionen tror vi att du har en utbildningsbakgrund på gymnasienivå inom administration eller logistik, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är organiserad och kan arbeta både självständigt och i grupp. Du har goda kunskaper i engelska både i tal och skrift. Om du kan läsa ritningar, har erfarenhet eller kännedom om leverans- och betalningsvillkor, liksom bankgarantier eller annan skeppningsdokumentation, är det en fördel men inget krav.
Du som person
Vi söker dig som är engagerad, nyfiken och vetgirig. Du är noggrann och objektiv och kan kommunicera med kollegor, kunder och leverantörer.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en befattning i ett framgångsrikt, marknadsledande, internationell företag med fasta värderingar. Vi kan erbjuda dig olika möjligheter till personlig utveckling och du kommer att få delta i att påverkar företagets arbetssätt och utveckling. Du kommer att arbeta tillsammans med motiverade och skickliga kollegor i en miljö som erbjuder flexibla arbetssätt och snabba beslutsvägar.
Ansökan
Intresserad? För mer information, kontakta:
Petter Risholm, Supply Chain Manager, tel. nr 042 85812 eller e-post petter.risholm@bruks-siwertell.com , eller Katarina Åkesson, HR Director, tel. nr 042 85808 eller e-post Katarina.akesson@bruks-siwertell.com.
Eller ansök genom att skicka din ansökan till e-post career.bjuv@bruks-siwertell.com senast 31 augusti. V.v. notera att vi löpande går igenom inkommande ansökningar.
Vi ser framemot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bruks Siwertell AB BJUV
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juli 2021
  • Ansök senast: 31 augusti 2021

Postadress

Ängsvägen 5
BJUV, 26725

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024