Order Coordinator till globala diagnostikföretaget Roche

Order Coordinator till globala diagnostikföretaget Roche

Arbetsbeskrivning

Roche Diagnostics Scandinavia i Solna söker en ansvarstagande och driven Order Coordinator till deras Customer Care-team. Du kommer ha breda kontaktytor och samarbeten både internt och med bolagets kunder, samt jobba i en betydelsefull roll med stort fokus på koordinering och administration. Välkommen att söka den långsiktiga tjänsten redan idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Roche är världens största forskande bioteknikföretag, med fokus på att föra vetenskapen framåt förbättrar de människors liv. De utvecklar både läkemedel och diagnostik. Roche Diagnostics i Sverige arbetar med diagnostiska lösningar för hela hälso- och sjukvårdskedjan. Diagnostik möjliggör att bekräfta, utesluta och förebygga sjukdomar, att minska väntetider och sjukhusinläggningar, optimera resursanvändning och hitta rätt behandling för varje individ. Med cirka 90 medarbetare verkar de för ett friskt Sverige, där all kunskap tillämpas. De sitter i Solna i nya, fräscha lokaler med en stor tillhörande terass.

Academic Work söker för Roche räkning en Order Coordinator till Customer Care-teamet som består av sex medarbetare. I rollen kommer du att fylla en viktig funktion och bland annat se till att kunder, ofta laboratorier, har rätt testprodukter på plats i rätt tid. Ditt arbete ligger till grund för hur snabbt laboratorier kan tillhandanhålla testresultat för patienter och du står därför för ett väldigt betydelsefullt arbete som påverkar människors liv. Teamet som du kommer tillhöra är sammansvetsat och dina kollegor har roller inom bland annat logistik och kundservice.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Roches’ önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult i ett långsiktigt uppdrag hos Roche.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna kommer bland annat innebära daglig hantering av;
* Registrering och uppföljning av ordrar
* Skapande av inköpsordrar
* Leveransbevakning
* Telefonsupport och kundkommunikation
* Assistera säljorganisationen mfl
* Reklamationer, fakturering och kreditering
* Kundbesök i syfte att följa upp och se till att kunder har rätt produkter

VI SÖKER DIG SOM
* Har viss erfarenhet av orderhantering och kundsupport
* Har avslutad gymnasial utbildning
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt
* Behärskar MS Office och Excel

Det är även meriterande om du har...


* Erfarenhet av arbete med medicintekniska produkter inom diagnostik
* Kunskaper inom SAP


Som person är du mycket service- och lösningsorienterad, samt strukturerad och noggrann. Du arbetar snabbt och tar gärna egna initiativ. Vidare är du självgående och trivs i en dynamisk organisation. En nyckel för att lyckas i denna roll är att du tycker om och utmanas av att hantera flera uppgifter och aktiviteter samtidigt. Du visar stort engagemang såväl internt som externt och vill gärna bidra till och skapa en positiv atmosfär.


* Start: omgående
* Omfattning: heltid, långsiktigt
* Placering: Solna
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi rekommenderar därför att du redan idag ansöker med CV och ett personligt brev där det framgår tydligt varför just DU är rätt person för tjänsten!
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här

SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
ROCHE grundades 1896 och har sen starten varit ett familjeägt företag som satsat långsiktigt. Företagets forskning och utveckling har lett fram till många avgörande läkemedel och diagnostiska verktyg. Det svenska bolaget bildades 1939 med tre anställda. Idag finns två dotterbolag i Sverige; en läkemedelsdel, som marknadsför och forskar kring läkemedel Roche AB med cirka 116 anställda, och ett dotterbolag inom diagnostik; Roche Diagnostics Scandinavia AB med 94 anställda.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2020
  • Ansök senast: 25 april 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

15 november 2024

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

15 november 2024

Teamledare Fundraising

Teamledare Fundraising

14 november 2024