Order & Delivery Manager till internationellt bolag i Kista

Order & Delivery Manager till internationellt bolag i Kista

Arbetsbeskrivning

Har du något eller ett par års erfarenhet av logistik, och önskar arbeta i en internationell miljö där du får möjlighet att utvecklas och växa?

SJR söker nu för kunds räkning en Order & Delivery Manager, som kommer att arbeta med hela logistikflödet kring distribution av läkemedel. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att

- Sköta daglig orderhantering
- Vara kundernas kontakt i logistikfrågor
- Demand execution, dvs säkerställa att kunder erhåller rätt mängd produkter utifrån prognos
- Hålla möten med kunder för att diskutera eventuella förbättringar
- Säkerställa rätt ordermängder i SAP
- Korrigera eventuella felaktigheter i SAP
- Löpande medverka till att förbättra processer och rutiner


Vår kund är en stor amerikansk distributör av läkemedel, som i Sverige bland annat distribuerar välkända hudvårdsprodukter.

Du kommer att tillhöra ett logistikteam om 3 personer, som i sin tur ingår i ett större team om totalt 9 medarbetare. Du rapporterar till Manager of Demand Planning & Logistics. På detta uppdrag finns möjlighet att arbeta på distans del av arbetsveckan. Vår kund sitter i Kista i nordvästra Stockholm.

Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och som pågår i 6 månader. För rätt person kan det eventuellt bli aktuellt med förlängning eller överrekrytering till kunden.

Vem söker vi?
Vi ser att du har en akademisk examen, gärna inom ekonomiområdet, samt har något eller ett par års erfarenhet av att arbeta med logistik. Du har erfarenhet av att arbeta med ett eller flera ERP-system, och det är starkt meriterande om du har erfarenhet av SAP.

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, och är en van användare av Excel.

Som person ser vi att du är snabblärd, strukturerad, framåt och social - detta då det ingår i det dagliga arbetet att ta kontakt med människor internt och externt. Du är vidare en nyfiken person som är villig att utvecklas och växa, och du har ett öppet sinne för förbättringsmöjligheter.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Gustav Kendel på 076-6471645. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-03-11.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2022
  • Ansök senast: 30 juli 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024