Order Entry till Abbott Scandinavia i Solna Strand

Arbetsbeskrivning

Nu har du möjligheten att jobba i en spännande roll på ett spännande bolag! Vill du arbeta kombinerat med administration, support och kundkontakt så är detta rollen för dig. Är du kommunikativ, strukturerad och en lagspelare? Sök rollen!

Om kunden

Abbott är ett globalt hälso- och sjukvårdsföretag som grundades 1888, med huvudkontor strax norr om Chicago i USA. Den svenska verksamheten startade 1946. De arbetar med människors hälsovårdsbehov i 130 länder och runt 70 000 medarbetare är inriktade på att "omvandla teknik till vård”. Över 100 anläggningar svarar för forskning och utveckling, tillverkning, global distribution och försäljning. Deras uppgift är att vara till nytta för de människor som behöver den bästa hälso- och sjukvården och de vill medverka till att ge dem ett enklare och tryggare liv. De baserar sin företagsstrategi på denna så viktiga uppgift, en strategi som de utformar tillsammans med sina viktigaste samarbetspartners: patienter, sjukvårdspersonal och medarbetare. Deras kunder och patienter finns nära deras verksamhet, så att de är till hands när de behöver dem. Läs gärna mer på Abbotts hemsida www.abbott.se (http://www.abbott.se/).

Om tjänsten

Nu ges en möjlighet för dig att söka till tjänsten som Order Entry hos Abbott Scandinavia i Solna Strand. Att arbeta med Order Entry innebär ett administrativt arbete som ställer höga krav på noggrannhet och närvaro. Du ges också möjligheten att bli en del av ett fantastiskt gäng om sex personer. Du kommer att tillhöra divisionen Abbott Diabetes Care. Rollen innebär arbetsuppgifter som att hantera inkommande orderförfrågningar av Abbotts olika produkter inom Diabetes Care där du hjälper hela Sverige att få ta del av dessa produkter.

Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att

- Registrera och kontrollera ordrar
- Besvara frågor via telefon och mail t.ex. leveransfrågor
- Informera kunder angående t.ex. leveransförändringar
- Arkivering


Möjligheter

Här får du en möjlighet att komma in i ett globalt bolag och arbeta med nya utvecklande produkter. Rollen är för dig som gillar administrativt arbete och som vill arbeta med en produkt som gör skillnad! De ljusa och trevliga lokalerna men även gruppen är en stor bonus. Som konsult via Hero får du fina förmåner såsom 5000 kr i friskvård/år, möjlighet till motiverade samtal samt fast månadslön.

Krav

För att komplettera gänget på Abbott så kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en lagspelare, hugger i där det behövs, lämnar ingen i sticket och är engagerad i ditt arbete. Du är en duktig administratör och har ett strukturerat arbetssätt. Vi tror att du har arbetat administrativt tidigare; orderläggning är meriterande men inget krav. Du kommer att ha kontakt med sjukhus och liknande runt om i Sverige så vi ser gärna att du trivs med och har erfarenhet av någon form av kundkontakt. Du behärskar det svenska och engelska språket på god nivå, både i tal och skrift.

Tillträde, omfattning och anställning

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Hero med goda möjligheter att bli överrekryterad till kund på sikt. Tjänsten är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Du utgår ifrån en 37.5 timmars arbetsvecka. Start för anställningen är omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Abbott Scandinavia har sina lokaler i Solna Strand.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2021
  • Ansök senast: 3 mars 2022

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024