OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Moelven är en av Skandinaviens ledande leverantörer av byggprodukter och tillhörande tjänster. Koncernen består av 36 produktionsbolag fördelat på 45 produktionsenheter i Norge och Sverige. Moelven har även ett större antal kontor inom marknad, försäljning, service och montering, ca 3500 anställda och en årsomsättning på 11 miljarder NOK.
Moelven Wood Interiör AB ingår i divisionen Wood, och är beläget i Ånimskog, Säffle och Torsby. Fabriken producerar interiöra paneler, vilket innefattar både hyvling och målning. Moelven Interiör är i en intressant process där vi kommer fokusera mer på export för att möta framtiden. Verksamheten sysselsätter idag ca 60 medarbetare.
Order & Exportadministratör Moelven Wood Interiör
Är du vår nya kollega? Vill du vara med och bygga en hållbar framtid med trä? Våra produkter finns överallt där vi rör oss och vi kan med våra egna produkter klä ett helt hus invändigt som utvändigt. Moelven Wood ser positivt på mångfald och erbjuder dig möjligheten att arbeta i ett av Skandinaviens största trämekaniska bolag. Vi befinner oss i ett expansivt skede, och inte minst i en väldigt intressant bransch med stor efterfrågan på våra miljövänliga produkter.
Arbetsuppgifter. Som Order & Exportadministratör är du en viktig nyckelspelare, med många interna och externa kontaktytor, och inte minst betydelsefull för bolagets pågående expansion och fortsatt utveckling. I rollen kommer du att ha totalansvar för all exportdokumentation och för medföljande dokumentation av t ex originalfakturor, varudeklarationer, certifikat. Du hanterar och administrerar tulldokument, exportdokument, transportbokning, inkommande order, planering av leveranstider och olika betalningsvillkor.
Det här är en omväxlande och varierad tjänst där den ena dagen inte är den andra lik. Perfekt för dig som tycker om att koordinera och vill utveckla din förståelse för hela leveransflödet.
Kvalifikationer. Det är önskvärt om du har tidigare erfarenhet inom exportadministration, så du förstår hela processen från inköp, produktion och leveransflöden mm.
Personliga egenskaper. Som person är du strukturerad, kreativ och gillar att vara lite av en problemlösare. Du behöver vara utåtriktad och kommunikativ, då rollen innebär kontakt med både kunder, inköp, transportörer och produktionen. Med nationella och internationella kunder, behöver du ha goda språkkunskaper och behärskar engelska såväl som svenska i både tal och skrift.
Vi ser också att du har god kunskaper och vana av att arbeta med dator som arbetsredskap, och van användare av de vanligaste Office programmen.
Kunskaper och erfarenheter inom trä är meriterande, men inte ett krav.
Vi kommer lägga stor vikt vid din personlighet, och för rätt person väntar en spännande och utvecklande roll hos oss i ett engagerat och glatt team, där vi sätter laget före jaget.
Vi erbjuder. Kunskapen, engagemanget och viljan att lyckas hos varje person är helt avgörande för vår framgång. Det är du, tillsammans med dina kollegor som får allt att fungera och som tar oss vidare mot en fortsatt spännande framgångsresa. Moelven Interiör är 1 av 7 bolag i Moelven Wood-divisionen i Sverige och med nästan 400 medarbetare.
Tillträde efter överenskommelse. Att du är rätt person, är mer viktigt än när du kan börja.
Placeringsort. Är du bosatt i Dalsland, så blir placeringsorten vid vår fabrik i Ånimskog. Bor du möjligtvis i Åmål eller Säffle så kan man sitta några dagar vid verksamheten i Ånimskog, och varva detta med tid på kontoret i Säffle.
Låter detta intressant, är du välkommen med din ansökan senast 2022-10-02. Du söker genom att gå in på Moelven.se, klicka dig vidare på ”Lediga tjänster” högst upp på sidan, för att sedan registrera dig i vårt rekryteringsverktyg. Självklart med personligt brev och CV. Motivera även varför du tycker skulle passa i rollen hos oss.
Vi kommer att arbeta med löpande urval och intervjuer, vilket gör att tjänsten kan vara tillsatt vid annonseringstidens slut. Tycker du tjänsten hos oss verkar intressant, tveka inte, utan skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rekryterande chef Maria Henriksson på 010-122 51 22, eller VD Magnus Ingves på 010-122 51 01. Vid frågor gällande process, kontakta HR-Ansvarig Daniel Seger på 010-122 50 61, eller på daniel.seger@moelven.se.
Vi är nöjda med de rekryteringskanaler vi använder idag, och vi undanbeder oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.