OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.
Årligen utses färre än 0,5 procent av alla Sveriges aktiebolag till Gasellföretag av Dagens Industri. Det är med glädje vi kan meddela att Söder & Co har blivit utnämnt till Gasellföretag 2013.
Om företaget
Villeroy & Boch Gustavsberg AB är en av Skandinaviens ledande producenter av badrums och installationsprodukter med försäljning i Skandinavien, Ryssland, Vitryssland, Ukraina och Baltikum med flera marknader. Villeroy & Boch Gustavsberg AB har i dag cirka 500 medarbetare och omsätter drygt 1 miljard SEK. Gustavsbergsgruppen är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen Villeroy & Boch AG och tillhör därmed en av Europas största producenter av produkter för badrummet.
I vår Produktions- och utvecklingsenhet i Vårgårda, som sysselsätter 180 medarbetare, utvecklar och producerar vi blandare och kopplingar för kök, badrum och allmän fastighetsinstallation. Läs gärna mer på www.gustavsberg.com
Dina arbetsuppgifter
Söder & Co söker nu en orderhanterare till Villeroy & Boch Gustavsberg i Vårgårda.
I huvudsak innebär arbetet att ansvara för orderhanteringen inom export. Även den svenska marknaden ingår i det geografiska arbetsområdet. Fördelningen i dagsläget är export 60% och svensk marknad 40% vilket kan komma att förändras. Tjänsten innebär mycket eget ansvar så som att ansvara för att inkommen order till att varorna levererats till kund. Erfarenhet från att arbeta med utländska kunder där både kultur, tullhantering frakt mm kan vara mycket speciellt. Det gäller att följa upp var varorna befinner sig i kedjan och att säkerställa leveranstid mm. Tjänsten innebär att ha och förvalta många externa likväl som interna kontaktytor.
Din profil
För att lyckas i denna roll tror vi att du som söker har erfarenhet av följande;
- Förståelse och ha arbetat med övergripande processen kring orderhantering. Den utländska marknaden ställer bl a krav på tullhantering.
- Ca 2 års arbete med orderhantering från utlandet. Ett krav är att man har arbetat med Ryssland och Kina. Australien är en merit.
- Arbetat med olika frakthanteringssätt så som båt och flyg
- Arbetat med reklamationer
- Produktkännedom dvs. känna till delar och komponenter inom VVS.
- Ca 2 års erfarenhet av arbete med order i SAP
- God vana med Office-paket
Vi lägger även stor vikt vid personlighet, så därför ser vi gärna att man besitter följande egenskaper;
- Lösningsorienterad
- Driven och ”skinn på näsan” (måste våga ifrågasätta)
- Är lyhörd och har förståelse för kundernas/kulturernas olika behov.
- Innehar driv och engagemang att få kunden nöjd
- Tar sitt ansvar för att hela processen och kundens order hanteras på ett korrekt sätt
Känner du igen dig? I så fall se vi gärna att du skickar in din ansökan omgående där urval sker löpande.
Språk:
Måste kunna uttrycka sig obehindrat i skrift och tal på svenska och engelska.
Kontaktpersoner på detta företaget
Richard Thomson
0322-666867
Anders Löfgren
0322-666866
Anders Löfgren
0322-666862
Linda Nydenfeldt
0322-666866
Richard Thomson
Gabrielle Erixon
0322-669669
Richard Thomson
0322-66 68 67
Richard Thomson
0322666867
Fredrik Halvarsson
0763-202750
Fredrik Halvarsson