Order Fulfillment Manager

Order Fulfillment Manager

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en roll med många kontaktytor och att ha det övergripande ansvaret för att tillse att kunderna får sina reservdelsleveranser i tid?
Gillar du att arbete i ett högt tempo där perfektion är det enda som räknas?
Då kan du vara vår nästa Order Fulfillment Manager.

Tjänsten har det övergripande ansvaret för att uppfylla samtliga beställningar av reservdelar inom Sverige. I detta ansvar ingår hela kedjan från operativ lagerstyrning, orderhantering (back order management), returhantering samt distribution som du i din roll ansvarar för.
Rollen är en av de mer kritiska inom försörjningskedjan då den håller ihop alla delar som krävs för att genomföra en leverans i enlighet med kundens önskemål och förväntan. Rollen ställer stora krav på kommunikationsförmåga då värdekedjan spänner över flertalet avdelningar både inom vår organisation samt hos våra leverantörer och kunder.
Då våra kunder ställer högra krav på tillgänglighet och drifttid på sina maskiner ställer detta stora krav på ett aktivt och strukturerat arbete med att lösa störningar och avvikelser som kan uppstå i försörjningskedjan och förmågan att snabbt hitta och leverera en lösning som är både i kundens och företagets bästa intresse. Till din hjälp har du ditt team bestående av erfarna och passionerade medarbetare  som brinner för att leverera service till våra kunder.
För att lyckas i tjänsten så tror vi att du har några års erfarenhet av att arbete i en operativ roll inom reservdelslogistik eller annat likvärdigt område in en internationell kontext där kraven på servicegrad är höga. Du får inte var rädd för att handgripligen genomföra och lösa arbetsuppgifter, samtidigt som du har förmågan att leda och driva ditt team framåt mot gemensamma mål.
I rollen ingår även analys av utfall gällande servicegrad, transportkostnader  samt att ta fram åtgärdsplaner för att nå våra mål. Till din hjälp har du olika stödsystem, men mycket av analysen görs manuellt, vilket ställer krav på dina färdigheter att hanterar och analyserar data i Excel.
Högskoleutbildning inom logistik eller motsvarande yrkeserfarenhet är ett krav, men dina personliga egenskaper så som pondus, initiativförmåga, kundorientering, resultats- och kvalitetsmedvetenhet samt ledarskap är vad vi kommer anställa dig för.
Vi är en organisation i ständig förändring och utveckling vilket innebär att du måste trivas i en föränderlig miljö. Ledningsstrukturen och kulturen in om logistikavdelningen genomsyras av Lean och 6-sigma filosofin med fokus på daglig styrning, grundorsaksanalyser och ett närvarande ledarskap.
Om du tycker ovan passar in som beskrivning på dig själv och vill arbeta med ett ledande varumärke i ett högt tempo samt brinner för kundservice är du välkommen in med din ansökan.
Vi erbjuder:
- Varierande arbete i ett företag med starka värderingar
- Kompetenta och erfarna kollegor som vill ha kul på jobbet
- Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken.
- Internationell arbetsplats
- Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor.
- Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken.
- Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor.

Intresserad? Vi ser fram emot att ta emot din ansökan senast den 2020-12-14.
Urval och intervjuer sker löpande och kan tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Zeppelin Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 november 2020
  • Ansök senast: 14 december 2020

Postadress

Godsvägen 8
BORLÄNGE, 78472

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024