Order Handler till globalt förpackningsföretag

Order Handler till globalt förpackningsföretag

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Order Handler kommer du att arbeta med ett helhetsansvar för ordern och att ha dagliga kontakter med produktion, inköp, lager, kvalitetsavdelningen samt packningsenheten för att lösa interna problem samt för att möta kunder behov i form av kvalitet och leveransprecision. Du kommer att arbeta på en avdelning som jobbar med Order Management och Production Planning hos vår kund som jobbar med processutrustning. Avdelningen består av fyra produktionslinjer som tillverkar utrustning för Separatorer, Homogenisatorer, Värmeväxlare samt Processmoduler. Du kommer att jobba ute hos vår kund och arbetstiden är förlagd 8–1630 måndag till fredag.

I din roll som Order Handler kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Registrering av order i avdelningens system
- Ansvara för orderhanteringen från Order in/till och med leverans
- Fastställt orderflöde och upprättat tidsplan
- Samordna interna och externa aktiviteter i order
- Ansvara för att routing (operationer i SAP) är rätt och speglar verkligheten
- Informera löpande kund om ändringar, kompletteringar, ökad kostnad, längre leveranstider osv. under orderns gång
- Driva och avhjälpa avvikelser uppkomna i orderflödet
- Ekonomisk uppföljning och rapportering per order

Tjänsten som Order Handler är ett konsultuppdrag med start omgående och kommer till en början att pågå till 30 september.

Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat inom en liknande roll alternativet har god vana av att arbeta administrativ i system samt har en teknisk bakgrund. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP R/3 är det meriterande.

Vidare ser vi att du är drivande, strukturerad och alltid arbetar för att lösa dina arbetsuppgifter på bästa sätt i rätt tid. Då tempot är högt förväntas du kunna prioritera dina arbetsuppgifter och hålla en hög kvalitetsnivå. Du är serviceminded och ansvarstagande i din roll som länk mellan kunder och avdelningen.

Viktigt för tjänsten är:
- Tidigare administrativ vana
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Matilda Nilsson via Matilda.Nilsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Order Handler, Order, Orderadministratör, Administratör, SAP, SAP R/3, Adecco, Lund, Malmö

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2021
  • Ansök senast: 13 maj 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Order Processing Specialist

Order Processing Specialist

28 november 2024

Product planner

Product planner

26 november 2024