OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en bakgrund inom logistik och vill arbeta med ett tekniskt ledande företag och ett sammansvetsat team med flödeskedjor? Då har vi nu en spännande möjlighet för dig som är driven, strukturerad och redo för en ny utmaning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Som medarbetare inom Customer Desk hos Saab är du Produktionsorgansiationens gränssnitt mot såväl interna som externa kunder. Du kommer att jobba i ett team som gemensamt ansvarar för att ta emot och handlägga förfrågningar och beställningar på hårdvara, resurser, reklamation, reparationer etc. från våra kunder. Du har möjlighet och förväntas bidra till att vi håller vårt åtagande mot kund och ständigt förbättras att nå ny målbilder och krav. Innehållet i rollen kan sammanfattas i följande ansvar:
• Ta emot och handlägga inkommande ärenden, vilket bland annat innefattar beställningar av hårdvara, reparationer, reklamationer, resurser
• Säkra att resurser för uppdraget finns tillgängliga
• Säkerställa att exportlicens finns för att sälja produkten till kund
• Agera kalkylsammanhållande samt prissätta och offerera.
• Följa upp och kravställa produktionsavdelningen på att hålla åtagandet mot kund
• Vara gränssnitt mellan produktionsavdelningen och kunden
• Vid leverans godkänna leveransen i leveranssystemet. Mycket av arbetet utförs i Saabs affärssystem IFS.
Vem är du?
Vi söker dig med utbildning inom logistik och/eller relevant arbetslivserfarenhet. Vi tror också att du är en handlingskraftig och målinriktad person som tar itu med uppgifter med hög energinivå. Du är drivande, har lätt att se helheten/och uppgifter i ett större sammanhang, god samarbetsförmåga och en hög kommunikativ kompetens. Du har goda kunskaper i officepaketet och inom exportkontroll och även erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem. Du kommer i din roll ha kontakter både internt och externt, vilket ställer krav på en hög kommunikativ förmåga samt att du behärskar engelska och svenska i både tal och skrift. Kompetenskrav:
• Logistik utbildning, gärna med erfarenhet och kunskap i IFS
• Förståelse för logistik och flöden
• Goda kunskaper i Excel och Qlikview
• Kunna utrycka sig väl i både skriftligt och muntligt i både Svenska & Engelska
Som person bör du vara driven, noggrann, lugn och strukturerad. Du har ett stort kundfokus i ditt tanke sätt och är därmed även serviceinriktad. Du har en naturlig vilja att hjälpa andra och kan snabbt bedöma ärendets komplexitet, för att effektivt komma till avslut. Vidare förstår du helheten i flödeskedjan och arbetar utifrån den i nära samarbete med dina kollegor för bästa möjliga resultat. Stor hänsyn kommer att tas till dina personliga egenskaper och erfarenheter. Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning gjord av myndighet.
Om verksamheten
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn
Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund