OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till SAAB i Linköping söker vi nu en stresstålig, serviceinriktad och driven person som har en god förståelse för helheten inom logistik och flöden. Är du personen vi letar efter? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan idag!
Rollen är ett konsultuppdrag på cirka 6 månader med god chans till förlängning. Start så snart som möjligt! Urval och intervjuer sker löpande!
Om tjänsten
Som medarbetare inom Customer Desk är man Produktionsorgansiationens gränssnitt mot såväl interna som externa kunder. Du kommer att jobba i ett team som gemensamt ansvarar för att ta emot och handlägga förfrågningar och beställningar på hårdvara, resurser, reklamation, reparationer etc. från våra kunder. Du har möjlighet och förväntas bidra till att vi håller vårt åtagande mot kund och ständigt förbättras att nå ny målbilder och krav.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ta emot och handlägga inkommande ärenden, vilket bland annat innefattar beställningar av hårdvara, reparationer, reklamationer, resurser.
• Säkra att resurser för uppdraget finns tillgängliga
• Säkerställa att exportlicens finns för att sälja produkten till kund.
• Agera kalkylsammanhållande samt prissätta och offerera.
• Följa upp och kravställa produktionsavdelningen på att hålla åtagandet mot kund.
• Vara gränssnitt mellan produktionsavdelningen och kunden.
• Vid leverans godkänna leveransen i leveranssystemet Mycket av arbetet utförs i Saabs affärssystem IFS.
Vem är du?
Vi söker dig med utbildning inom logistik och/eller relevant arbetslivserfarenhet gärna med erfarenhet och kunskap i IFS
Vi tror också att du är en handlingskraftig och en målinriktad person som tar itu med uppgifter med hög energinivå.
Du är drivande, har lätt att se helheten/och uppgifter i ett större sammanhang, du har även:
- Goda kunskaper i officepaketet och inom exportkontroll
- Goda kunskaper i Excel samt Qlikview
- Erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem
- Hög kommunikativ förmåga, och god samarbetsförmåga
- Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Du kommer i din roll ha kontakter både internt och externt, vilket ställer krav på en hög kommunikativ förmåga
samt att du behärskar engelska och svenska i både tal och skrift.
Stor hänsyn kommer att tas till dina personliga egenskaper och erfarenheter. Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning gjord av myndighet.
Generell kravprofil Customer Desk OLNA
Personliga egenskaper:
• Driven, strukturerad, har ett lugn och är stresstålig.
• Är serviceinriktad med kundfokus och har både vilja och förmåga att hjälpa andra (kunden)
• Du förstår helheten inom logistik och flöden och kan bedöma ärendets komplexitet, utan att fastna på detaljer(komma till avslut)
• Du är stabil och har inga problem att arbeta självständigt
• Skapa energi
• Kunna och vilja samarbeta både internt inom sektionen/området, men också och externt mot andra avdelningar inom Saab
• Kunna hantera Feedback (positiv/konstruktiv)
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn
Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund