OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi fortsätter vår häftiga resa att skapa världens bästa kundupplevelse och nu söker vi en Order & Logistics Coordinator som vill bli en del i av vårt grymma Categoryteam.
Vi är över 500 anställda hos oss, och även om vi tillhör olika avdelningar så är vi ETT team som tillsammans arbetar mot våra gemensamma mål. Vi har en företagskultur där vi värdesätter självledarskap, beslutsfattande och förmåga att se till helheten - och vi ser det därmed som en självklarhet att du drivs av ambition och alltid sätter laget före jaget.
Vi ligger steget före, vi jobbar tillsammans, vi älskar att göra bra affärer och vi är engagerade - rimmar våra värderingar med dina? Då kan vi vara en match för varandra!
Om rollen;
Som Order & Logistics Coordinator kommer du att ha en administrativ och koordinerande roll på vår inköpsavdelning. Din främsta uppgift är att ständigt säkerställa att vi har rätt produkt hemma vid rätt tillfälle och att alltid jobba proaktivt med våra inköp för att skapa världens bästa kundupplevelse. Du är spindeln i nätet i vår varuförsörjning och har en nära dialog med våra leverantörer och berörda avdelningar i hela bolaget. Du rapporterar till Head of Order & Logistics.
Dina främsta arbetsuppgifter är;
Orderbekräftelser
Fakturor och leveransavvikelser.
Löpande inköp för att bolaget ska kunna nå de uppsatta målen gällande leveranssäkerhet till kund
Säkerställa att leveranser kommer på lovad leveransdag
Kontakt med leverantörer
Nära kontakt med våra avdelningar inleverans samt ekonomi
Om dig;
För att lyckas i rollen tror vi att du är en god administratör med ett utpräglat servicetänk. Du befinner dig troligtvis i början av din karriär och ser fram emot att skaffa dig erfarenhet inom orderhantering på grundnivå. Tidigare erfarenhet från serviceyrken samt administration är meriterande, dock ej ett krav.
Som person är du noggrann, strukturerad och trivs i en administrativ roll med många kontaktytor. Du tycker om att arbeta i en miljö med stundvis högt tempo och kan snabbt ställa om ditt fokus genom att skifta arbetsuppgifter. Vidare ser du det som en självklarhet att samarbeta med teamet för att ni tillsammans ska nå gemensamma resultat.
Välkommen hem!
Tjänsten är en tillsvidare på heltid med placering hos oss i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Sök senast den 23 oktober! Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Head of Order & Logistics, Emelie Strindhag på emelie.strindhag@nordicnest.com.
Vi ser fram emot din ansökan!