Arbetsbeskrivning
Trivs du att ha många bollar i luften och gillar att arbeta i en roll med högt tempo? Uppskattar du att leverera god service och vill du utvecklas i ett multinationellt bolag? Nu söker vi dig som vill axla rollen som Order Management Specialist till ett spännande företag i Huskvarna. Välkommen in med din ansökan.
OM TJÄNSTEN
I rollen som Order Management Specialist kommer du vara en nyckelperson i gränssnittet mellan fabriker/leverantörer och säljbolag/distributörer. Du kommer ha det övergripande ansvaret för att säkerställa god produkttillgänglighet och en global kundnöjdhet. Vidare ser du till att orderprocessen följs av både SCM och försäljning, såväl internt och externt, där du även kommer att utföra godkännandeförfaranden vid export av varor som ska utanför EU och säkerställa att alla regler kopplade till dessa processer efterföljs.
Du erbjuds
* Möjligheten att arbeta hemifrån några dagar i veckan
* En organisation där det finns stora möjligheter till kompetensutveckling både i din egen roll och inom bolaget
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Koordinera och övervaka leveranser samt tillgodose att säljbolag och distributörer förses med relevant leveransinformation
* Ansvara för orderhantering samt hantera kundreklamationer och returer
* Se till att beställningar behandlas på ett effektivt och korrekt sätt
* Samordna och utfärda transportdokumention och export varor i enlighet med tullens föreskrifter och regler
VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskole- eller universitetexamen inom logistik alternativt 1-2 års arbetslivserfarenhet från liknande område
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kunder, leverantörer och kollegor
- Har goda kunskaper i Officepaketet
- Har god förståelse för IT-system
Vidare är det meriterande om du:
* Har tidigare erfarenhet av försäljnings- eller kundsupportmiljö
* Har kunskap om kommersiella handelsvillkor och Incoterms
* Har kunskap inom SE VAT ACT och export
* Har allmän kunskap om internationella tullkoder
Övrig information:
- Ett vikariat på 3-6 månader (med möjlighet till förlängning)
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231