OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Är du nyfiken på världen - länder som Kina, USA och Frankrike? Då är Ålö i Umeå rätt plats för dig. Här får du ett globalt arbetsfält med dagliga internationella kontakter. Tillsammans med våra kunder och samarbetspartners driver vi spännande utvecklingsprojekt på ett flertal kontinenter. Ålö är den världsledande utvecklaren och tillverkaren av frontlastare och tillhörande redskap. Vi omsätter ca 1,8 miljarder SEK och har en stark historia ända från 1949. Utöver huvudkontor i Umeå finns vi representerade i ett 40-tal länder. För mer information gå in på www.alo.se.
Om företaget
Vill du arbeta på ett internationellt, spännande företag där det händer saker hela tiden? Vi söker nu en person som ska jobba med Order Management på Ålös logistikavdelning som sitter på huvudkontoret på Campus X i Umeå. Detta är chansen för dig som är nyutexaminerad inom logistik och ekonomi, som vill få kunskap i hur en modern logistikavdelning fungerar. På Ålö kommer du att vara delaktig i intressanta förbättringsprojekt och få möjlighet att växa in i logistikavdelningen med framtida utökat ansvar.
Dina arbetsuppgifter
Inom Order Management kommer du att tillhöra logistikavdelningen som i Sverige består av 7 personer. Du kommer att ansvara för registrering av kund- och distributionsordrar, underhåll och uppdatering av nya produkter i affärssystemet Movex samt arbeta med fakturering. Din tjänst innefattar även övervakning gällande uppfyllandet av order/leverans till kunder, samt omfördelning och prioritering av order i fråga om bristsituationer och/eller förseningar.
Tjänsten innebär många interna, såväl som externa kontakter i form av kollegor och kunder som du ger support till. Det är din roll att hantera returflöden, reklamationer, container- och leveransplanering. Du är helt enkelt länken mellan säljbolag, dotterbolag, distributionscenter och produktion, lite av en ”spindel i nätet” och ett ”ansikte utåt”. Ålö är ett företag i utveckling, så du kommer att delta i olika förbättringsprojekt inom logistikområdet.
Din profil
Vi söker dig som har ekonomisk högskoleexamen med inriktning mot logistik eller liknande. Har du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter inom logistik samt med kundkontakter är det meriterande. Tjänsten kräver att du har goda datakunskaper och har du erfarenhet av något affärssystem, gärna Movex, är det en stor fördel. Då du kommer ha mycket internationella kontakter är det av yttersta vikt att du kan uttrycka dig väl i svenska och engelska, både muntligen och skriftligen. Har du dessutom kunskap i ytterligare språk, exempelvis tyska eller franska, är det meriterande. Har du arbetat i en internationell miljö är det mycket fördelaktigt. Du har B-körkort.
Då tjänsten innebär många kontakter såväl internt som externt, är det viktigt att du har en god social kompetens och ett trevligt bemötande. Vidare är du som person ansvarstagande och självgående. Du har en god analytisk förmåga och är ordningsam. På Ålö är det viktigt att du gillar ett högt arbetstempo, omväxling och att du uppskattar att den ena dagen inte är den andra lik.
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Wiklund, på tfn: 0733-51 27 11, eller Mattias Adolfsson, på tfn: 0733-51 27 25.
Ansök med CV och personligt brev via www.clockworkpersonal.se, senast den 19 juni 2016. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Wiklund
0733-512711
Elin Wiklund
Johan Alm
Johan Alm
0733-512713
Maria Matsdotter-Lundberg
0733-512714
Johan Alm
073-3512713
Johan Alm
0733512713
Johan Alm
Elin Fällman
0733-512725
Elin Fällman