OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att få ge service och rådgivning? Har du ett tekniskt intresse med en naturlig fallenhet för ordning och reda? Vi expanderar och söker order- och artikelsupport Nu har du chansen!
Om tjänsten
I rollen som order- och artikelsupport kommer du i huvudsak att arbeta med lagerhantering, dokumentation och administration. Du får även förmånen att skapa dig en position som vår tekniska expert och support gällande ABUS reservdelar och komponenter. Det är en rådgivande funktion för ABUS AB interna personal samt även för våra återförsäljare. Även dagliga kontakter med vårt huvudkontor ABUS i Tyskland ingår. Du kommer att tillhöra vårt team i Karlstad och rapporterar till VD.
Andra arbetsuppgifter som ingår:
- Orderhantering såsom packa/administrera order från lager.
- Administrera lagersaldo med kontroll av inköp till lager.
- Daglig fakturering
- Dokumentationshantering till kranar som ska färdigställas i våra system samt skickas till återförsäljare.
- EC-dokumentrapportering till tyska huvudkontoret.
- Statistikhantering internt mot tyska huvudkontoret på vecko- samt månadsbasis samt sammanställa månadsstatistik till ledningsgrupp återförsäljare.
- Inköp av lager- och kontorsmaterial.
- Dialog och samordning av IT-frågor mot vår support, ABUS IT-avd. och/eller Ricoh IT-partners AB.
- Svara i telefon på växelnummer och vidarebefordra internt alternativt mot återförsäljare.
Tjänsten som order- och artikelkoordinator är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.
Om dig
Vi söker dig som har utbildning minst på gymnasienivå, troligtvis med teknisk inriktning. Du har dessutom yrkeserfarenhet från en administrativ roll, gärna med inslag av lager och logistik eller kanske arbetat som tekniker inom industrin. Här kommer din mycket goda systemvana väl till pass. Självklart så har du mycket lätt för tal och skrift i både det svenska och engelska språket.
Vidare ser vi att du är en person som gillar att hitta lösningar och tycker om att hålla dig uppdaterad om våra produkter och tjänster. Att du har en diplomatisk förmåga och förhållningssätt är a och o för att lyckas i rollen. Vill du ha ett varierat arbete där du får påverka din egen vardag? Tycker du om att samarbeta och skapa långsiktiga relationer? Då är du varmt välkommen till oss!
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om ABUS Kransystem AB
ABUS Kransystem i Sverige har utvecklats till en av de största på marknaden inom sitt segment, standardiserade industrikranar, med lyftkapacitet från 80 kg upp till 120 ton. Företaget är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen, och arbetar som support mellan det tyska tillverkande bolaget och de svenska återförsäljarna.
Vi är ett litet och effektivt team som arbetar självständigt, där du får möjlighet att planera och driva din arbetstid och vara självgående.
Om ansökan
Vänta inte med din ansökan, då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2021-09-21 Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteringskonsulten har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryteringskonsult går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du sedan är en av dem som går vidare kommer du att få en länk till en videointervju. De som går vidare efter videointervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson, tel 054-771 85 44.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Order- och artikelsupport, Administration, Teknik, Lager, Logistik, Support, ABUS Kransystem, Karlstad, Värmland, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147