Order- och exportadministratör till Car-O-Liner

Order- och exportadministratör till Car-O-Liner

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta för ett globalt företag som tillhandahåller förstklassig avancerad teknik och universella lösningar till sina kunder?  Är du strukturerad, kommunikativ, stresstålig, kundfokuserad och har en bakgrund inom orderhantering och export? Då är den här tjänsten något för dig. 

I rollen som order- och exportadministratör innefattar arbetsuppgifterna övergripande sedvanligt orderarbete med fokus på exportdelen. Du lägger order, hjälper till med order samt ser till att order kommer iväg. Du ansvarar även för att boka transport och har en daglig kontakt med produktion och inköp. 

Tjänsten är placerad i Kungsör och du kommer arbeta med ett glatt gäng kollegor i en trivsam miljö med ett högt tempo. Du sitter tillsammans med din avdelning i ett öppet landskap där du självständigt arbetar med dina uppgifter men har en roll där kontakt med kunder och kollegor är A och O. 
Som order- och exportadministratör får du möjlighet till ägandeskap, frihet under ansvar och flexibla arbetstider. Är du den vi söker - tveka inte att söka redan idag då vi tillämpar ett löpande urval!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Som order & exportadministratör har du en logistikfunktion med primära arbetsuppgifter inom orderhantering. Många parametrar vägs in gällande leveransen av företagets produkter. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:


Hantering av tulldeklarationer, planerad leveranstid och olika slags betalningsätt
Totalansvar för all exportdokumentation och för medföljande dokumentation såsom originalfakturor, varudeklarationer, certifikat mm
Administrativa uppgifter inom order och leverans i Jeeves
Koordinering och planering av flödet i hela leveranskedjan
Upprätta leveransdatum baserat på prognos, material och kapacitetstillgänglighet
Hantera och utfärda transportdokumentation, dokument till Handelskammaren, Kreditbrev, Tull och Bank.
Fatta beslut om val av transportör samt bokning av transport baserat på ingångna avtal och se till att varuhämtningen sker
Auktorisera fraktfakturor
Hantera importdokument och returcertifikat
Hålla dig uppdaterad om import- och exportbestämmelser, tullfrågor




Arbetstider
Uppdraget är 6 månader heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod. 
Arbetstid: Mån-fre 07.30-16.00

Kvalifikationer
För att du ska ha bra förutsättningar och axla denna roll på ett bra sätt söker vi dig med lägst en godkänd och avslutad gymnasieutbildning. Du har även några års arbetslivserfarenhet inom samma eller ett liknande område/tjänst där du bland annat införskaffat dig goda kunskaper om exportprocessen. 

Det är en kommunikativ roll som innebär kontakt med både lager, inköp, transportörer och vår egen produktion. Du kommer ansvara för planering av flödet i hela leveranskedjan där kundkontakt främst sker via mail och telefon. Det är en omväxlande och varierad tjänst, perfekt för dig som tycker om att koordinera och vill utveckla sin förståelse för hela leveransflödet. Man behöver vara stresstålig, kunna ha många bollar i luften och ha ett 100% kundfokus.

Vidare är en viktig del i rollen att ha kontinuerlig kontakt med företagets kunder och då det både är internationella och svenska, bör du både ha goda kunskaper i Svenska, Engelska både i tal och skrift. Ett plus är om du även talar Tyska.

Systemmässigt ser vi att du har goda datakunskaper där du är van att arbeta med mejl, affärssystem och web. Det är meriterande om du arbetat i affärssystemet Jeeves

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Erfarenhet
Du har erfarenhet från orderadministration och kunskap om hela exportprocessen

Ansökan
2020-10-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: sanna.ullbrand@randstad.se



Om företaget
Car-O-Liner är ett globalt företag som verkar inom fordonsindustrin där dem på ett innovativt och lösningsorienterat sätt levererar produkter och tjänster. Företaget tillhandahåller förstklassig avancerad teknik och universella lösningar till deras kunder. 

Om randstad:
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. 

Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2020
  • Ansök senast: 23 oktober 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Administratör inköp

24 januari 2025

Administratör till Vård- och omsorgsförvaltningen, stab

Administratör till Vård- och omsorgsförvaltningen, stab

24 januari 2025

24 januari 2025