Order- och exportadministratör till Car-O-Liner i Kungsör.

Order- och exportadministratör till Car-O-Liner i Kungsör.

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Som order- och exportadministratör är du en viktig funktion i företaget med flera olika interna och externa kontaktytor. Du kommer att arbeta med primära arbetsuppgifter inom orderhantering i en omväxlande och varierad tjänst där den ena dagen inte är den andra lik. Perfekt för dig som tycker om att koordinera och vill utveckla sin förståelse för hela leveransflödet. 


Du arbetar självständigt med dina uppgifter men likaså samarbetar du tillsammans med dina kollegor och chef där ni kan ta hjälp och stötta varandra.  


Car-O-Liner är ett globalt företag som verkar inom fordonsindustrin där dem på ett innovativt och lösningsorienterat sätt levererar produkter och tjänster. Företaget tillhandahåller förstklassig avancerad teknik och universella lösningar till deras kunder. 


Tjänsten är tänkt att inledas som en konsultlösning med ambition att kunna erbjudas anställning hos Car-O-Liner på sikt. Som konsult hos Randstad har du samma fördelar hos oss som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. 


Anställningen är tänkt att starta i slutet av augusti och intervjuer kommer att ske löpande, så är du den vi söker - tveka inte att söka redan idag.

Ansvarsområden
Vi söker främst dig som har arbetat med exportadministration. Det är en kommunikativ och strukturerad roll som innebär kontakt med både kunder, inköp, transportörer och produktionen. Du kommer ansvara för planering av flödet i hela leveranskedjan där kundkontakt främst sker via mail och telefon. 


Vidare är en viktig del i rollen att ha kontinuerlig kontakt med företagets kunder, i både tal och skrift på svenska och engelska, då de består av både internationella och nationella kunder.


Arbetsuppgifter innefattar bland annat:
Tulldokument, exportdokument, bokat transporter för t ex bil, båt, flyg.
Administration av inkommande order och planering av leveranstider och olika betalningsvillkor.
Totalansvar för all exportdokumentation och för medföljande dokumentation av t ex originalfakturor, varudeklarationer, certifikat etc.
Administrativa uppgifter inom order och leverans i Jeeves.
Koordinering och planering av flödet i hela leveranskedjan.


Arbetstider
Heltid, dagtid, måndag-fredag. 

Kvalifikationer
För att du ska ha bra förutsättningar och axla denna roll på ett bra sätt ser vi att du har arbetat i några år med order- och exportadministration. Du är van att ha en koordinerande roll med flera kontaktytor. Du är en duktig administratör med mycket goda systemkunskaper. 


Din personlighet kommer även vara avgörande och här ser vi att du är kommunikativ och service minded med kunden i fokus. Noggrannhet är något som speglar dig väl. Därtill har du förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter och planera ditt arbete på ett strukturerat och effektivt sätt. Du har mycket god förmåga att samarbeta både med kollegor men även samverka internt i företaget. Samtidigt trivs du med att arbeta självständigt och driva dina projekt och arbeta mot uppsatta deadlines. 


Det är mycket meriterande om du har arbetat med export utanför EU.


Vidare ser vi att du har:
Mycket goda kunskapare i svenska och engelska i tal och skrift
Mycket goda systemkunskaper, meriterande med kunskaper i Jeeves


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Minst 2 år med likadana/liknande arbetsuppgifter eller utbildning som motsvarar.

Ansökan
2021-07-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Anna-li Eklund, annali.eklund@randstad.se eller Catarina Wieselgren, catarina.wieselgren@randstad.se.

Om företaget
Car-O-Liner är en global leverantör av reparations-, rikt- och mätutrustning för fordonsindustrins eftermarknad. Våra produkter och tjänster inkluderar utrustning, system, mjukvaror och data för reparationen av krockskadade fordon (personbilar) och rikt- och mätutrustning för tunga fordon. Alla våra system och lösningar är välkända för deras höga kvalitet, avancerade teknik och ergonomiska design.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2021
  • Ansök senast: 31 juli 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024