order- och exportadministratör till Car-O-Liner Kungsör

order- och exportadministratör till Car-O-Liner Kungsör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Car-O-Liner utökar och söker en order- och exportadministratör till sitt team i Kungsör. I rollen kommer du vara en viktig funktion i företaget med flera kontaktytor, både interna och externa parter. Du kommer arbeta med primära arbetsuppgifter inom orderhantering i en omväxlande och varierad tjänst där den ena dagen inte är den andra lik. Perfekt för dig som tycker om att koordinera och vill utveckla din förståelse för hela leveransflödet. 

Du arbetar självständigt med dina arbetsuppgifter men likaså tillsammans med dina kollegor som idag består av ett team av fem medarbetare. Det är ett team som arbetar väl tillsammans och stöttar varandra tillsammans med chef. Här bjuds du in till ett team med arbetsglädje och kämpaglöd.

Car-O-Liner är ett globalt företag som verkar inom fordonsindustrin där de på ett innovativt och lösningsorienterat sätt levererar produkter och tjänster. Företaget tillhandahåller förstklassig avancerad teknik och universella lösningar till deras kunder. 

För information: I denna rekrytering samarbetar Car-O-Liner med Randstad där Konsultchef Anna-Li Eklund, annali.eklund@randstad.se ansvarar för rekryteringsprocessen och gärna svarar på dina frågor.



Ansvarsområden
Vi söker främst dig som arbetat med export- och orderhantering tidigare. Det är en kommunikativ och strukturerad roll som innebär kontakt med kunder, lager, inköp, produktion och olika transportörer. Du kommer ansvara för planering av flödet i hela leveranskedjan. Vidare är en viktig del i rollen att ha kontinuerlig kontakt med företagets kunder, i både tal och skrift på svenska och engelska, då de består av både internationella och nationella kunder. Arbetsuppgifter innefattar bland annat:


Tulldokument, exportdokument, boka transporter för alla olika transportsätt 
Administration av inkommande order 
planering av leveranstider och olika betalningsvillkor.
Totalansvar för all exportdokumentation och för medföljande dokumentation, originalfakturor, varudeklarationer, certifikat etc.
Administrativa uppgifter inom order och leverans i Jeeves
Koordinering och planering av flödet i hela leveranskedjan





Kvalifikationer
För att du ska ha bra förutsättningar att axla denna roll på ett bra sätt ser vi att du har arbetat i några år med order- och exportadministration. Du är van att ha en koordinerande roll med flera kontaktytor. Du är en duktig administratör med mycket goda systemkunskaper. 

Din personlighet kommer även vara avgörande och här ser vi att du är kommunikativ och service- minded med kunden i fokus. Noggrannhet är något som speglar dig väl. Därtill har du förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter och planera ditt arbete på ett strukturerat och effektivt sätt. Du har mycket god förmåga att samarbeta både med kollegor men även samverka internt i företaget. Samtidigt trivs du med att arbeta självständigt och driva dina projekt och arbeta mot uppsatta deadlines.  Vidare ser vi att du har:

• Mycket goda kunskapare i svenska och engelska i tal och skrift
• Mycket goda systemkunskaper, meriterande med kunskaper i Jeeves

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Erfarenhet
Minst 2 år med likadana/liknande arbetsuppgifter eller utbildning som motsvarar.

Ansökan
Sker senast 2022-03-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.




Om företaget
Car-O-Liner är en global leverantör av reparations-, rikt- och mätutrustning för fordonsindustrins eftermarknad. Våra produkter och tjänster inkluderar utrustning, system, mjukvaror och data för reparationen av krockskadade fordon (personbilar) och rikt- och mätutrustning för tunga fordon. Alla våra system och lösningar är välkända för deras höga kvalitet, avancerade teknik och ergonomiska design.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024