Arbetsbeskrivning
Är du en prestigelös, strukturerad och lösningsorienterad doer somtrivs i en dynamisk miljö med högt tempo? Har du en bakgrund från administrativa roller, är den naturliga spindeln i nätet och arbetar som bäst i en bred roll medett stort eget ansvar?Då kan rollen som order- och inköpskoordinatorpå Wellectronicsvara nästa steg för dig.
Wellectronics bedriver verksamhet inom området hemelektronik med inriktning på hälsa, kroppsvård och välmående. Företagets försäljning kommer uteslutande från ett varumärke, Beurer, där man är exklusiv distributör för den svenska och norska marknaden. Sedan maj 2023 ärBeurerdelägare i bolaget med en plan för fortsatt nordisk expansion ochhar nu behov att rekrytera ett antal tjänster för att stärka organisationen för genomförande av planen med den nordiska expansionen.OM ROLLENRollen somorder- och inköpskoordinatorär en bred roll med ett högt tempo och stort eget ansvar. Du arbetar med allt från inköp och orderhantering tillatt skapa och leverera produktdata och sammanställa rapporter. Du arbetar i ett nära samarbete med den interna organisationen såväl som kunder och leverantör Beurer i Tyskland och du utgår från kontoret i centrala Sundbyberg.Ett urval av arbetsuppgifter:
Leveransbevakning genom kontinuerlig granskning av kundorder så att de matchar inköp och fakturering
Direktkommunikation med kunder kring order- och leveransrelaterade frågor
Skapa och leverera produktdata till kunder
Löpande ansvar för inköp och kontakt medlager och logistikpartners
Säljsupport till KAM med kundspecifika uppgifter
Säkerställa att returhanteringen (RMA) hanteras och utförs i tid och med rätt kvalitet.
Ansvara för inkommande kundorder samt webbshop och registrering avordrar.
OM DIG:Vi söker dig som ärnoggrann, struktureradocheffektiv samtfår saker att hända.Du tar ett stortägandeskap för dina uppgifter och har lätt för att se den stora helheten såväl som detaljerna.Människor i din omgivning skulle beskriva dig som en sann teamplayer som bidrar med mycket energi och du inger ett högt förtroende.
Från tidigare roller är du van attarbeta under eget ansvar i ett högt tempo och mot tydliga deadlines och du har lätt för attsjälvständigt prioritera och strukturera ditt arbete. Troligtvis har du erfarenhet från administrativaroller med stora flöden samt är van att analysera och ta fram underlag till t.ex. sälj- och inköpsavdelning.
Rollen kräver mycket goda kunskaper i Excel samt svenska och engelska i tal och skrift.
ANSÖKANHoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Rakel Liljapå rakel@switchgame.se