OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Fourfield söker vi en ny medarbetare inom order och kundtjänst. I rollen som order- och kundtjänstmedarbetare arbetar du med varierande uppgifter inom kundtjänst och order inom bolagets distributionsverksamhet. Du har kontakt och avstämningar med leverantörer, lagerdistributör (3PL) samt löpande kontakt med företagets kunder.
Fourfield är en koncern inom distribution av konfektion och retail i Norden och Baltikum. Fourfield Distribution AB driver sedan år 1997 en distributionsverksamhet av varumärket Barbour i Skandinavien och Baltikum. Bolaget driver även distributionsverksamhet av varumärkena JOTT och Cedrico. Fourfield har kontor och showroom i centrala Stockholm samt i Oslo, Köpenhamn och Helsingfors. På kontoret i Stockholm arbetar idag 13 medarbetare av totalt 32 anställda i koncernen. Arbetsplatsen präglas av korta beslutsvägar, stark tillväxt och teamkänsla.
Förutom Fourfield Distribution finns inom koncernen även Fourfield Retail som sedan 2014 driver en Premium Outlet i Barkarby och i september 2018 öppnades den första flaggskeppsbutiken för Barbour i Norden på Kungsgatan 33 i Stockholm.
Fourfield behöver stärka sin organisation för att fortsätta växa och utveckla bolaget. Fourfield erbjuder goda utvecklingsmöjligheter kopplat till en bred insyn i distributionsverksamheten och genom att du kommer arbeta med olika delar i företaget.
Arbetsuppgifter
Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen som order- och kundtjänstmedarbetare:
- Administrera ordrar och leveranser
- Tät kontakt med kunder och leverantörer
- Förse kunder med produktfiler
- Arbeta i Excel
- Arbeta med Customer Serviceverksamheten och reklamationshantering
Andra arbetsuppgifter kan vid behov även förekomma i övriga koncernbolag. Det ingår i tjänsten att vara backup för kollegor och att vid behov vara behjälplig med andra arbetsuppgifter inom företaget. Fourfield ser gärna att du drivs av att arbeta i team och stötta dina medarbetare.
Du kommer att ingå i ett mindre kundserviceteam och ni är alla dagligen inloggade på mail och telefon för att ge den absolut bästa servicen och skapa nöjda kunder.
Fourfield arbetar i affärssystemet Business Central.
Kvalifikationer
Du bör ha en eftergymnasial utbildning, gärna inom logistik eller administration och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom order och kundtjänst. Du har mycket god förståelse för kundservice-, logistik-, order-, lager- och leveransprocesser. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom Retail.
Du bör vidare vara en van användare av olika affärssystem, Microsoft business central är meriterande. Du kan importera och exportera data i Excel och har vana att hantera och läsa in stora datavolymer (tex. ”leta rad”).
Då rollen innebär täta kontakter med varuleverantörer, bolagets 3PL partner och kunder i alla nordiska länder utgår vi från att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
För den här tjänsten söker vi dig som tycker det är stimulerande att arbeta i en försäljningsorienterad, resultatdriven och föränderlig miljö. Du är en teamspelare som uppskattar möjligheten att engagera dig i projekt och utveckling. Viktiga egenskaper är att vara nyfiken, prestigelös och öppen. Du tycker om att hålla flera bollar i luften samtidigt och är bekväm med att jobba mot deadlines och leverera resultat. Du är lösningsfokuserad och gillar att arbeta på ett proaktivt och smart sätt.
Du är bra på att kommunicera med både kunder, leverantörer och kollegor. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att vara prestigelös, flexibel och driven. Du trivs i ett bolag där alla hjälps åt.
Mer om tjänsten
- Direktrekrytering
- Tillsättning: omgående
- Omfattning: heltid
- Placering: mitt i centrala Stockholm
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår konsultchef på Ellinore.pereira@andaragroup.se
Varmt välkommen med din ansökan!