Order och leveransansvarig

Order och leveransansvarig

Arbetsbeskrivning

Om Hasopor

Vi söker dig som vill utvecklas i en spännande roll med brett ansvar över leveranskedjan i ett företag med hållbarhetsfokus. Ta chansen när vi nu söker en order- och leveransansvarig till Hasopor.

Hasopor producerar och säljer skumglas som är ett lättfyllnadsmaterial tillverkat av återvunnet förpackningsglas som lämnats på någon av landets alla återvinningsstationer. Produkten är ett hållbart alternativ på marknaden och är därmed ett strategiskt produktval för Hasopors kunder. Skumglas används i olika typer av infrastruktur- och byggprojekt. Hållbarhet står i fokus för företaget och skumglas är en miljövarudeklarerad produkt med lågt koldioxidavtryck. Hasopor skiljer sig från konkurrenterna genom sin tydliga inriktning mot att bygga en mer hållbar framtid.

Hasopor ligger i Hammar, strax söder om Askersund. Närmaste granne är Svensk Glasåtervinning, som ansvarar för insamling av allt förpackningsglas i Sverige. Detta gör avståndet till glasråvaran mycket kort, vilket minimerar miljöbelastningen. Hasopor startade sin verksamhet 2008 och har idag 25 anställda och omsätter cirka 100 MSEK miljoner.

Rollen som order- och leveransansvarig

I rollen som order- och leveransansvarig har du en mycket central roll i bolaget med ansvar för hela leveranskedjan från avrop av order till att följa upp den avslutade ordern. Du är helhetsansvarig för bolagets olika pågående leveranser där du analyserar orderstocken, rapporterar orderläge och lämnar orderprognoser. Du kommer att ha kontaktytor mot sälj-, produktions- och ekonomiavdelningen för att alltid ha en god helhetsbild av leveransläget på såväl kort som lång sikt, och dela med dig av denna i organisationen.

Till stor del kommer du att arbeta tillsammans med kunder via telefon och mail där du planerar och koordinerar transporter med hjälp av de fraktbolag som Hasopor samarbetar med. Du kommer att ta emot direktorder som du dokumenterar i bolagets CRM-system, där du också har tillgång till all information om de order våra säljare har vunnit. Du har ansvar för att säkra att dokumentationen i CRM-systemet är fullständig och korrekt, i vilket du ser till att säljarna lämnar den information du behöver för att utföra leveranser enligt avtal. Du förbereder dokumentation till leveranser och du ansvarar efter utförd leverans för bolagets fakturering av dessa.

Vem är det vi söker?

Som person har du en god planeringsförmåga med sinne för ordning och reda. När det inte går som planerat fortsätter du i den nya riktningen med positiv attityd och engagemang för att lösa problemet. Genom goda kundrelationer kan du identifiera och säkerställa lösningar som uppfyller kundens behov. Du agerar utifrån en helhetsförståelse för den egna organisationen där du vill vara med och bidra till bolagets lönsamhet. Du kommunicerar rakt och tydligt men har också förmågan att lyssna in din motpart. Genom god kunskap om ditt ansvarsområde kommer du att på ett förtroendeingivande sätt kunna bygga relationer med interna såväl som externa parter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, men ser att du har gymnasieexamen med minst ett par års erfarenhet från en roll där du har fått hantera planering, koordinering och kundkontakt. Du behöver ha god vana av CRM system och har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Du har även goda kunskaper framförallt i Excel men också Officepaketet generellt. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet inom transportlogistik eller supply chain. Det är även meriterande om du har en eftergymnasial utbildning med sådan inriktning.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjer enligt GDPR. För frågor gällande tjänsten eller processen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam nedan;

Jenny Askling, jenny.askling@unikresurs.se

Lovisa Holgersson, lovisa.holgersson@unikresurs.se, 070-774 01 31

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 19 mars 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


22 november 2024

19 november 2024

19 november 2024