OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
För vår kunds räkning söker vi nu efter en order- och leveransbevakare till vår kund Saab i Linköping. Uppdraget är ett konsultuppdrag via oss på Industrikompetens som kan leda till en förlängning samt en övertagning för rätt person.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att säkra inleverans av artiklar som i affärssystemet finns upplagda med ledtid och priser.
Detta gör du genom att:
- Förse leverantörer med inköpsorder och leveransplaner på artiklar och apparater som finns upplagda på inköpsavtal samt bevaka att order bekräftas och artiklar kommer in enligt överenskommen tid.
- Skicka orderbekräftelsepåminnelse och leveranspåminnelse till leverantör och vid försenad eller utebliven leverans skickar du ärendet vidare till ansvarig leverantörsutvecklare.
- Hålla inköpsorder uppdaterad med aktuell leveransinformation och omhänderta de anmodan om inköp som i affärssystemet finns upplagda på inköpsavtal som genereras av materialbehovsplaneringen.
- Administrera och returnera felaktiga artiklar från förråd till leverantör.
- Administrera modifieringar från förråd.
- Begära saknade eller felaktiga certifikat från leverantör.
- Upprätthålla en bra leverantörsrelation och hantera fakturor för egna inköpsorder.
Din profil
Vi söker dig med grundläggande logistikkunskaper, exempelvis från en KY-utbildning, med goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du strukturerad, självgående, målfokuserad, social och driven.
Ansökningsförfarande
Låter det som något för dig?
Urvalet sker löpande så sök tjänsten på industrikompetens hemsida www.industrikompetens.se så snart som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!
Har du frågor kontakta ansvariga rekryterare:
jessica.jacobsson@industrikompetens.se
josefine.kindahl@industrikompetens.se
Välkommen in med din ansökan!
Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Våra kunder finns främst inom industri och IT men även på den offentliga sidan. Rekrytering, bemanning och omställning ingår i vårt tjänsteutbud liksom kundunika och standardiserade undersökningar. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor i Östergötland och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23