Order- och logistikadministratör till Åkers Styckebruk

Order- och logistikadministratör till Åkers Styckebruk

Arbetsbeskrivning

Vi söker en självgående och serviceminded order- och logistikadministratör till vår kund i Åkers Styckebruk.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och under 3-4 månader med möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du att arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter inom order, leverans och logistik. Vår kund exporterar sina produkter till utlandet i stora containrar och du kommer ha tät kontakt med logistikpartner, kund och säljare. Vår kund arbetar i affärssystemet Movex.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:

- Ta emot order

- Registrera beställningar

- Beställa leverans och skeppning

- Övervaka leveranser

- Kontrollera och bekräfta leveranser

- Besvara frågor både via telefon och mail

Kvalifikationer

Du bör ha erfarenhet av ovan arbetsuppgifter och god förståelse för order-, logistik- och leveransflöden. Du får gärna ha erfarenhet av orderläggning och logistik i flera olika affärssystem. Det är meriterande om du har arbetat med export och skeppning utomlands. Du trivs med att arbeta brett och varierat i en roll där du hanterar allt från ax till limpa. Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal både på svenska och engelska.



Personliga egenskaper

Ordning och reda är viktigt för dig och du trivs med att arbeta strukturerat. Ett krav är att du är en utpräglad ”doer” och det är viktigt att du kan leverera resultat och hålla deadlines.

Du arbetar bekvämt i en roll med mycket interna och externa kontakter via telefon och mail. För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara social och flexibel och att du snabbt kan hitta lösningar på de varierande behov och frågeställningar som uppstår. Du gillar att jobba i en roll där du är spindeln i nätet.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: omgående

- Omfattning: heltid

- Placering: Åkers Styckebruk

- Uppdraget är ett konsultuppdrag under 2-4 månader med möjlighet till förlängning

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Professionals
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 mars 2024
  • Ansök senast: 31 mars 2024

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024