OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om bolaget
MOST är ett svenskt IoT-företag som grundades 2015. De är en global aktör som med smart teknik tillhandahåller lösningar för övervakning och monitorering av kunders Supply chain i realtid. Deras lösningar ger information och insikter som möjliggör proaktiva åtgärder i hela leveransflödet. Med dessa insikter har bolagets kunder möjlighet att öka proaktiviteten och minska ekonomiska förluster som exempelvis vid frakt av produkter som blir obrukbara på grund av vissa förhållanden under frakt.
Deras lösning erbjuder monitorering i realtid genom sensorisk teknik inbyggd i hårdvaran och är tillgänglig via deras programvaruplattform. Sedan lanseringen har de etablerat ett globalt fotavtryck som idag spänner över fem kontinenter.
Om rollen
Dina primära arbetsuppgifter är att säkerställa att logistiken fungerar så smidigt som möjligt mellan MOST och bolagets kunder, agenter och distributörer. Du kommer dagligen att hantera inkommande beställningar och hjälpa bolagets kunder med deras orderläggning. Därefter ser du till att beställningarna skickas till fabrikerna, och du säkerställer och sköter transporterna från fabrik till agent eller kund. Du ansvarar också dagligen för fakturering.
Eftersom MOST fortfarande är i början av sin spännande resa är det viktigt att du har en positiv attityd och hjälper till där det behövs. Det betyder att det kommer att finnas en bred variation av ”högt och lågt” och du förväntas vara med och hjälpa till där det behövs. Rollen kommer utöver orderhantering, logistikansvar och fakturering även att inkludera att skapa rutindokument och manualer
På grund av pandemin har bolaget fattat ett beslut att alla medarbetare kommer att arbeta hemifrån under överskådlig framtid. Allt arbete och alla bolagets möten sker därför digitalt.
Om dig
Vi söker dig som förstår grunderna inom order och supply chain och tycker att det är intressant att arbeta med logistik. Vi tror att du har några års erfarenhet av att arbeta i en funktion inom supply chain och att du har erfarenhet av arbete med orderhantering, logistik och frakt. Vi hoppas att du trivs i ett mindre team och uppskattar att vara med på en spännande resa med häftig teknik. Om dig:
- Du är van att arbeta självständigt och beskrivs som självgående
- Du är trygg i dig själv, vågar ta beslut och ta egna initiativ.
- Du är organiserad och har med dig ett processtänk
- Du är flytande i svenska och engelska
Omfattning och anställning:
Uppdraget är på heltid med start så snart som möjligt. Inledningsvis kommer du att vara anställd som konsult genom Hero med stora möjligheter till överrekrytering efter ett par månader. Vi ser gärna att du är tillgänglig med kort varsel då intervjuer sker löpande.
Vi ser fram emot din ansökan!
Hur söker du?
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på madelaine.roosmark@hero.se.
We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445