OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nammo-koncernen har ca 2700 anställda och finns representerade i 12 länder världen över. Nammo Sweden AB finns på tre orter i Sverige och tillsammans sysselsätter de svenska enheterna drygt 400 anställda inom utveckling och produktion av av grov- och finkalibrig ammunition men här finns också en demilitariseringsanläggning och ett gjuteri. Vid fabriken i Karlsborg utvecklar och producerar vi finkalibrig ammunition för den militära marknaden. Här har ca 200 anställda sin arbetsplats.
Hos Nammo i Karlsborg får du möjligheten att göra skillnad genom att utveckla, leda och följa upp den nya order- och logistikavdelningens verksamhet och personal. Här får du också möjlighet till både professionell och personlig utveckling i en framgångsrik internationell verksamhet i kraftig tillväxt med korta beslutsvägar och framtidsoptimism.
Om rollen
Order- och logistikavdelningen i Karlsborg ansvarar för sitens planering, beredning, förrådshantering, materialkonsumtion samt tull och transport. Avdelningschefen har ett budget- och personalansvar för 12 kompetenta medarbetare varav fem direktrapporterande. Du rapporterar till sitechef och ingår i den lokala ledningsgruppen.
Stort fokus för den nya Order- och logistikchefen ligger på att:
Ledarskap och att skapa ett sammansvetsat team
Övervaka och följa process samt arbetssätt från försäljningsorder till färdig leverans (OtD) samt i samverkan med övriga funktioner utveckla och implementera arbetssätt och processer i ERP-system
Initiera och driva förbättringsarbete inom verksamhetsområdet
Styra utvecklingen av beredningen
Minska sårbarheten i gruppen genom att skapa redundans för kritiska kompetenser samt genom kompetensutveckling
Bidra med värdefull input i ledningsgruppen
Vår kandidat
Vi ser gärna att du har en relevant akademisk examen alternativt motsvarande kunskaper erhållna genom erfarenhet. Du har erfarenhet som ledare från en liknande roll och gedigen kunskap om order- och logistikhantering. Dessutom bör du ha erfarenhet av att skapa och implementera nya processer och har med fördel ledningsgruppsvana. God affärsystemkompetens samt goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är krav för rollen.
Du är en tydlig, trygg ledare som vågar ta rodret och som skapar engagemang, delaktighet och en samarbetsinriktad kultur. Ditt intresse för medarbetarna är stort och du bidrar med viktigt stöd för deras fortsatta utveckling. Du uppskattar ett tvärfunktionellt arbete och har förmåga att utveckla långsiktiga relationer så väl internt som externt. Din energinivå är hög och du motiveras av att bygga en funktion genom att skapa ramverk, utveckla och implementera processer.
Kontakt
Vi samarbetar med Consensus i den här rekryteringen. För mer information är du välkommen att kontakta Clara Norell 076-119 41 61 eller Lena Ottaway 070-547 36 00. Välkommen med din ansökan på www.consensus.nu senast 27 november.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Mats Hammarlund
019-262648
Konsultchef Peter Åberg
019-265411
Konsultchef Mats Hammarlund
019-262648
HR konsult Elin Larsson
019-26 25 15
HR konsult Lena Ottaway
019-26 26 38
Researcher/HR-konsult Lena Ottaway
019-26 26 38
Lena Ottaway
070-547 36 00
Lena Ahlin
070-374 34 94
Lena Ottaway
070-547 36 00
Lena Ahlin
070-374 34 94