OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Boule Medical AB och moderbolaget Boule Diagnostics AB, är verksamt inom området laboratoriemedicin med speciell inriktning på hematologisystem för automatisk blodcellräkning till både human- och veterinärmarknaden. Bolaget är en internationell koncern med 97 procent export, försäljning i över 100 länder och med dotterbolag och säljkontor i Sverige, USA, Kina, Mexico och Indien. Boule Diagnostics AB är börsnoterat på NASDAQ Stockholm. Bolaget har egen utveckling, produktion och försäljning och finns i Spånga i Stockholm. Boule Medical AB har idag cirka 80 medarbetare som arbetar i nya lokaler i Spånga.
Trivs du i en koordinerande och social roll? Är du därtill en person som är serviceinriktad och har erfarenhet av orderhandläggning och export?
Vill du arbeta i Sveriges största helsvenska diagnostikföretag?
Hos Boule får du arbeta med marknadens bästa produkter inom blodcellsräkning i ett expansivt företag. Vi sitter i nyrenoverade ljusa lokaler i Spånga där vår utveckling, produktion och försäljning finns. Boule är ett stabilt företag med låg personalomsättning och därmed hög bibehållen kompetens inom företaget.
Tycker du om att ha en central roll i företaget med många interna och externa kontakter. Då kan vi ha precis rätt tjänst för dig.
Till vår order- och logistikavdelning söker vi en order- och logistikkoordinator
Arbetsuppgifter
I rollen som order- och logistikkoordinator kommer du att arbeta med orderregistrering och fakturering samt hantera leveranser och transportdokumentation. Kommunikationen i denna roll sker främst via mail, men även via telefon. Vidare hanterar du administrativa uppgifter, kommunicerar dagligen med människor såväl internt som externt samt löser olika situationer kopplat till beställningar och leveranser.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Utbildning: Avslutad gymnasial utbildning. Meriterande med för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning.
Erfarenhet: Arbetat inom export och/eller transport, gärna utanför EU. Erfarenhet av skeppning, betalningsvillkor/leveransvillkor. Därtill erfarenhet av arbete i kundtjänst.
Övriga krav: God dator- och systemvana. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska.
Meriterande: Erfarenhet av arbete i affärssystemet Jeeves.
För att lyckas i tjänsten är du en person som är serviceinriktad och trivs med att kommunicera med människor, både skriftligt och muntligt. Du är noggrann och kan följa uppsatta rutiner, samtidigt som du ser helheten. Därtill är du flexibel, självgående i arbetet, prestigelös samt trivs med att arbeta i grupp.
Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Plats: Stockholm, Spånga
Tjänsten är heltid
Tycker du tjänsten verkar spännande och du passar in i vår beskrivning är du välkommen med din ansökan senast 26 november på www.boule.com.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Vill du veta mera om tjänsten kontakta antingen HR-chef Eva Ekermann på email eva.ekermann@boule.com eller Order- och säljsupportchef Rana Thörnblad på email rana.thornblad@boule.com, telefon 070-7424845.