OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du strukturerad men gillar att ha ett varierande arbete? Gillar du att kunna planera din dag samtidigt som du är flexibel? Gillar du att ha ett nära samarbete med kollegorna samtidigt som du arbetar självständigt? Är du dessutom teknikintresserad, har vana av att jobba administrativt och har erfarenhet av kundhantering? Då är detta jobbet för dig!
På uppdrag av WEG Scandinavia AB söker vi nu två stycken Order- och Logistikkoordinatorer. WEG är en global aktör som tillverkar samt levererar energieffektiva lösningar över hela världen. WEG finns i 110 länder med huvudkontor i Jaraguá do Sul i Brasilien.
WEG Scandinavia Ab ligger i Mölnlycke och man jobbar med att utveckla, marknadsföra samt distriburera produkter till hela Skandinavien. Mer information hittar du på www.weg.net/se.
OM TJÄNSTEN
Som Order- och Logistikkoordinator jobbar du med lagerstyrning och all verksamhet som rör leveranser. Du hanterar orderregistrering, sköter beställningar, bevakar och styr leveransflödet, utfärdar produktionsorder samt skeppningsdokument.
Du kommer ha en nära kontakt med vår tekniska avdelning. Arbetet präglas av en internationell miljö och du kommer ha nära kontakt med kunder i hela Norden samt med flera produktionsenheter runt om i världen. Du kommer att vara en del av ett team där du har din egen kundstock som du ansvarar för men alla hjälps åt och stöttar varandra.
För att få en bra start på ditt nya jobb kommer du får en intern utbildning innan du börjar.
PROFIL
Vi söker någon som är ansvarstagande, strukturerad och som gillar att arbeta självständigt. Ingen dag är den andra lik och det finns alltid flera projekt igång samtidigt så du behöver vara flexibel, stresstålig och kunna planera ditt arbete.
Vi söker någon med erfarenhet av kundservice eller ordermottagning. Eftersom jobbet innebär mycket kontakt både internt och externt behöver du vara serviceinriktad, social och tycka det är kul att skapa nya kontakter.
Du behöver kunna arbeta i Office-paketet, främst Excel och ha god vana av affärssystem, gärna SAP. Du behöver behärska svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskap om transportvillkor s.k. Inconterms.
Vi ser gärna att du har en utbildning inom logistik från högskola, universitet eller KY-utbildning. Har du jobbat med lagerstyrning tidigare är det meriterande.
Rekryteringen utförs av Unik Logistik i Sverige AB, alla frågor om tjänsten tas med ansvarig rekryterare. Vi läser ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så tveka inte på att söka redan idag.
Besök gärna vår hemsida för mer information, www.uniklogistik.se