OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VAD VI ERBJUDER
Är du strukturerad men gillar att ha ett varierande arbete? Gillar du att kunna planera din dag samtidigt som du är flexibel?
Vi söker nu en ny order- och Logistikkoordinator till WEG Scandinavia AB. Här har du chansen att komma in på ett spännande företag med starkt affärs- och resultatfokus. Det är en självständig roll där du har möjlighet att planera ditt arbete själv samtidigt som du har ett nära samarbete med dina kollegor. Om du vill ha en roll där du kan vara med och påverka och utvecklas ska du se hit, har du dessutom ett stort intresse av teknik kan du vara den vi söker!
WEG Scandinavia AB är en global aktör som tillverkar och levererar energieffektiva lösningar över hela världen. WEG finns i 100 länder med huvudkontor i Jaraguá do Sul i Brasilien. WEG Scandinavia AB ligger i Mölnlycke och man utvecklar, marknadsför samt distrubuerar produkter till hela Skandinavien. Mer information hittar du på www.weg.net/se
OM TJÄNSTEN
I din roll som Order- och Logistikkoordinator kommer du hantera hela orderprocessen genom bl.a. orderregistrering, sköta beställningar, bevaka och styra leveransflödet, utfärda produktionsorder samt framtagning av skeppningsdokument. Du kommer ha en nära kontakt med teknikavdelningen. Arbetet präglas av en internationell miljö och du kommer ha nära kontakt med kunder i hela Norden samt med flera produktionsenheter runt om i världen.
Du kommer vara en del av ett team där du har din egen kundstock som du ansvarar för men alla hjälps åt och stöttar varandra. För att få en bra start på ditt nya jobb kommer du får en internutbildning när du börjar.
PROFIL
Vi tror att du som söker är ansvarstagande, strukturerad och gillar att arbeta självständigt. Du trivs med ett högt arbetstempo då ingen dag är den andra lik och det alltid finns flera projekt igång samtidigt vilket gör att du behöver vara flexibel och stresstålig.
Vi söker någon med erfarenhet av ordermottagning. Eftersom jobbet innebär mycket kontakt både internt och externt behöver du vara serviceinriktad, social och tycka det är kul att skapa nya kontakter.
Vi söker dig som har en utbildning inom logistik från högskola, universitet eller KY-utbildning. Du behöver kunna arbeta i Office-paketet, ha goda kunskaper i Excel och vara en erfaren användare av affärssystem, gärna SAP. Du behöver behärska svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av produktionsplanering eller transportupphandling. Kunskap om transportvillkor s.k. Inconterms är också meriterande.
Tjänsten är på heltid med anställning hos kunden, provanställning kommer att tillämpas. Vi kommer att läsa annonser löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Rekryteringen sköts av Unik Logistik i Sverige AB, alla frågor om tjänsten tas med ansvarig rekryterare Karin Wiklund.