Order- och säljkoordinator till kund i Göteborg

Order- och säljkoordinator till kund i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Har du en teknisk förståelse och vill arbeta i en roll med frihet under ansvar?

Vi söker nu en tekniskt intresserad order- och säljkoordinator till vår kund i Göteborg. Vår kund är en marknadsledande leverantör inom utrymmesbesparande förvaring som tillverkar och säljer förvaringslösningar inom den offentliga och privata sektorn som sjukhus och bibliotek och idag finns i nio europeiska länder med huvudkontor i Holland. Nu erbjuder vår kund i Göteborg en spännande roll på en arbetsplats med högt i tak och engagerade medarbetare. En arbetsplats belägen i Partille med ljusa och trivsamma lokaler som även utanför jobbet värderar att hitta på roliga aktiviteter tillsammans. Vill du vara med och bidra, utmanas och utvecklas och bli en viktig del i resan framåt. Då är detta en tjänst för dig!

Om tjänsten
I rollen som order- och säljkoordinator ansvarar du för att stötta säljaren genom hela processen, från förfrågan till att förvaringslösningen är på plats. Du arbetar i tät dialog med säljarna för att ta fram en offert och kalkylering för material, montering och transportkostnader. Du arbetar med konfiguration och tar fram grunden för arbetet som skall utföras samt ger kunden en uppskattning på tid och pris. När offerten landat i en order är det ditt ansvar att koordinera så att arbetet fungerar med leveransplanering, bokning av montage och preparera montageritningar. Du en central del om ett team på 4 koordinatorer med stark teamkänsla och höga kvalitetsambitioner. Rollen som order- och säljkoordinator är bred och dina arbetsuppgifter varierar med projektens karaktär.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Göra ritningar i AutoCAD
Ta fram offerter
Orderhandläggning
Kontakt med kunder, montörer och transportörer för att säkerställa arbetet
Hantera eventuella reklamationer
Fakturering

Din profil
Som person är du flexibel och prestigelös med ett tekniskt intresse. Du har förmågan att själv ta ansvar och strukturera upp ditt arbete och då du kommer ansvara för vissa delar, krävs en noggrannhet i arbetet. Du kommer arbeta i en föränderlig miljö och därför krävs det en förmåga att hantera olika arbetsuppgifter parallellt. Du kommer ingå i ett team och därav ser vi att värderar samarbete högt och är en lagspelare som är lyhörd gentemot dina kollegor och inte har några problem att hjälpa till när det behövs.

Vi söker sig som: Avslutad gymnasieutbildning, inom teknisktområdet är meriterande
Har minst ett till två års arbetslivserfarenhet av en teknisk kundorienterad roll
God datorvana, erfarenhet av AutoCAD är meriterande.
Svenska och engelska i både tal och skrift, norska är meriterande

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Plats: Göteborg
Arbetstid: mån-fre kontorstid

Tjänsten inleds med en anställning via oss på OnePartnerGroup med goda möjligheter till direktanställning hos kunden på sikt.

Vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Så välkommen med din ansökan redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mail, sök via annonsen eller vår hemsida.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bruynzeel Storage Systems AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Postadress

Göteborgsvägen 88
Sävedalen, 43363

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024