OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Order- och transportadministratör sökes till Billbäcks trädodling
Billbäcks Plantskola är en bred verksamhet som brinner för det gröna och goda. Vi odlar parkträd för stad och land runtom i Norden, driver en inspirerande trädgårdsbutik med restaurang, dessutom odlar vi äpplen som skänker oss östgötsk frukt och dryck. Med kärlek till jorden och 3 generationer av trädgårdsföretagande är vi stolta över att bidra till grönare städer där våra egna produkter bär Svenskt Sigill klimatcertifierad.
Vår administration och kontor behöver extra förstärkning och söker en driven och självgående administratör till vår kärnverksamhet: trädodling. Du kommer arbeta med våra parti- och företagskunder så som kommun, kyrka och trädgårdsanläggare där du kommer vara ansvarig för en kundgrupp. Det är årstiderna som styr våra leveranser mot kund vilket innebär att vi har säsongstoppar under vår och höst. Vi främjar ett öppet arbetsklimat där våra medarbetare med stort deltagande äger sina arbetsuppgifter och står nära till beslut. Du ingår i ett litet team där du tillsammans med dina kollegor är spindeln i nätet av vår organisation. Billbäcks är en mindre organisation och du rapporterar direkt till VD och ägare.
Som administratör hos oss har du varierade arbetsuppgifter där lösningsorientering är något du personifierar. Med naturligt anlag för logiskt tänkande och paraplyseende hanterar du den dagliga verksamhetens pussel samt prioriteringar intuitivt. Kunderna möter du i den dagliga driften, över telefon och framförallt via mail. Detta är en roll som det finns gott om utrymme att växa i, ta för sig av och utveckla, vi ser gärna att du är en person som tilltalas av just detta!
Vår höstsäsong start i oktober och vi ser gärna att du finns tillgänglig inom kort!
Övergripande arbetsuppgifter
Dagligt kundbemötande och service via telefon och mail.
Order- och offerthandläggning.
Hantera och administrera inköpsförfrågning.
Fakturering och enklare ekonomiska rapporter.
Koordinera order och leveranser.
Planera, boka och organisera transporter via vår egna lastbilsförare samt externa transportörer.
Ansvar för telefonväxel.
Kvalifikationer
Gymnasial/eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Meriterande med tidigare erfarenhet från liknande administrativ tjänst och gärna med arbete mot företagskunder.
Har god datorvana och hanterar Office-paketet väl.
Meriterande med vana av att arbeta i affärssystem.
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 4 september 2022. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas tidigare.
Anställningsform: Allmän visstidsanställning 16 månader
Omfattning: 80-100%. Arbetet är förlagt under dagtid.
Tillträde: Omgående. Enligt överenskommelse.
Billbäcks erbjuder dig ett varierande administrativt arbete där den ena dagen inte är den andra dagen lik. Du kommer ingå i ett mindre team där du snabbt blir en nyckelperson i kedjan men innan dess får du en genomgående introduktion och utbildning. Som medarbetare hos oss blir du en del av ett familjeföretag med aktiva ägare och ett starkt driv.
Kontaktpersoner på detta företaget
Caféansvarig Emelie Billbäck
0763406877
Caféansvarig Emelie Billbäck
Caféansvarig Emelie Billbäck
011-368877
Personalansvarig Emelie Billbäck
0763406877
Caféansvarig Emelie Billbäck
0763406877