OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden
I 40 år har AJ Produkter levererat inredning B2B till, kontor, skola, lager och industri. Konceptet har varit detsamma sedan starten – att vara ett ledande företag inom vår bransch, som erbjuder förstklassiga och attraktiva produkter till rätt pris. Tusentals produkter att välja mellan, levererat till ditt företag precis när du behöver dem. Allt detta lättillgängligt via vår inspirerande katalog, vår E-handel som är öppen dygnet runt eller via ett samtal till någon av våra säljare. Ett koncept som utan tvekan är lika aktuellt idag som när det startade. Företaget är idag representerat på nitton marknader med fler än tjugo dotterbolag, två egna fabriker omsätter 2 miljarder och är mer än 850 anställda.
Vi på Palm & Partners Professional AB söker nu dig med rätt profil som kan göra det viktiga jobbet som Order & Transportadministratör på AJ-produkters lager.
Arbetsbeskrivning
Som Order & Transportadministratör kommer du att ansvara för styrning av order och transporter där du rapporterar till närmaste arbetsledare för Order & Transport.
Dina arbetsuppgifter handlar om se till att tillgängliga order frisläpps, plockas, packas, skeppas och faktureras för bästa möjliga kundservice, kostnadseffektivitet och kvalitet. Du genomför övervakning i WMS Astro och ser till att plockköerna på lagret förses med ordrar.
Utöver detta planerar, administrerar och informerar du även om leveransschema från Halmstad. Du bokar transporter för utleveranser och säkerställer att varor finns tillgängliga när kund kommer för att hämta.
Vidare förekommande arbetsuppgifter som ingår i tjänsten kan vara att fakturera kund för leveranser från lagret, hantera nödvändiga frakt- och tullhandlingar, samt agera support till säljavdelning, dotter- samt systerbolag och transportörer rörande utleveransfrågor.
Utbildning
Du har avslutade gymnasiala studier och förutom tidigare erfarenhet, gärna någon form av vidareutbildning med inriktning mot transport/logistik eller likvärdigt.
Erfarenhet
Du har gärna några års erfarenhet av att jobba med liknande order-, lager- och leveransfrågor. Vi ser det som meriterande och en stor fördel om du har erfarenhet av att arbeta med WMS Astro och TMS Centiro.
Personliga kvalifikationer
Som person är du administrativt lagd och är duktig på att planera din dag. Du har sinne för att överblicka och se saker ur ett helhetsperspektiv där du har många bollar i luften. Självklart förutsätts att du är en positiv i din karaktär som tar dig an arbetsuppgifter med ett leende på läpparna där du gillar att agera lösningsfokuserat.
Lön och anställningsvillkor
Lön enl. ö.k.
Du kommer primärt att erbjudas en anställning som uthyrd konsult via Palm & Partners Professional AB.
Ansökan
Skicka din ansökan via länken (eller via https://career.palmpartners.se/lediga-tjanster) redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor eller behöver komma i kontakt med rekryteringsansvarig görs detta enklas på mail: niclas.arheden@palmpartners.se alternativt på tel. 0733897675.
Startdatum
Snarast möjligt enl. ö.k.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linus Lindersjö
0708-398731
Aron Jegers
Linus Lindersjö
0708398731