OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt affärsområde NCC Industry är inne i en spännande fas och vi har startat en Nordisk Service Center organisation för att kunna erbjuda våra kunder den bästa servicen i branschen. Målet är att bli branschens ledande genom att effektivisera, utveckla och producera utifrån kundens önskemål. Service Center organisationens ansvar inkluderar våra fyra nordiska länder, Nu söker vi dig som är en teamspelare och vill vara med på vår utvecklingsresa! Vi kan erbjuda en vänlig och stöttande miljö där du har möjlighet att växa och utvecklas, samtidigt som du är med om att förbättra vardagen för nuvarande och kommande generationer.
Läs gärna mer om vårt affärsområde Industry här: https://www.ncc.se/om-ncc/ncc-industry
Här är dina nya utmaningar
I rollen kommer du att agera kund- och säljstöd samt kund- och ordermottagning. Du kommer att hantera offerter, avtal och prislistor i nära samarbete med säljare. Du kommer även att ansvara för materialguidning till privatpersoner samt hantera viss försäljning av material. I rollen ansvarar du även optimerad transportplanering och för transportledning.
De här erfarenheterna och kunskaperna önskar vi att du har
Vi söker dig som har en gymnasial- eller eftergymnasial utbildning gärna med inriktning mot till exempel logistik, transport. Vi ser gärna att du har en tidigare erfarenhet från kundservice, försäljning och administrativt arbete. Erfarenhet av transportplanering och/eller transportledning ses som mycket meriterade.
Vi söker dig som tycker om en arbetsvardag med variation. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och har ett ödmjukt sätt. Du är duktig på att hantera kunder och har ett professionellt förhållningssätt. I den här rollen är tempot stundtals högt varför vi söker dig som trivs i en arbetsroll där den ena dagen inte är den andra lik.
I och med att vårt servicecenter är under uppbyggnad ser vi gärna att du trivs i en miljö som emellanåt är föränderlig och inte helt satt. Du är en flexibel teamspelare som tycker om att hjälpa till, är prestigelös i ditt sätt och tycker om att jobba med service. Hos oss får du möjlighet att jobba med service i ett team med bra sammanhållning och fokus på leverans med hög kvalitet.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering vid vårt servicecenter i Borås. Provanställning kan komma att tillämpas. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2021-10-31.
Vill du veta mer om tjänsten?
Kontakta gärna Servicecenter Manager Stefan Karlzon på 079-072 70 62 alt. stefan.karlzon@ncc.se alternativt Team Manager Melker Högberg på melker.hogberg@ncc.se om du har frågor kring tjänsten!
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi erbjuder
Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar. Hos oss är det du som påverkar din utveckling.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35