Order Office Coordinator till Toyota

Order Office Coordinator till Toyota

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med projektplanering av tekniska lösningar i världsklass på ett globalt bolag? Som Order Office Coordinator på Toyota Material Handling Logistic Solutions (TMHLS) stöttar du pågående affärer och projekt med beställningar av hård- och mjukvara, fakturahantering samt ekonomisk uppföljning. 

Din vardag

I denna roll kommer du att utgå från Toyotas nyrenoverade lokaler på Frihamnen i centrala Göteborg. Ditt övergripande mål är att effektivisera samt utveckla projektuppföljningen inom organisationen och du kommer därmed samarbeta tätt med projektledare både i Sverige och internationellt. Du blir en viktig funktion i Toyotas framtida utveckling av projektavdelningen och rollen kräver många externa kontakter med leverantörer och kunder som är involverade i processer och projekt.

Några återkommande arbetsuppgifter är:

* Beställa och koordinera resurser avseende personal samt hård- och mjukvarubeställningar till projekt, främst inom Europa

* Orderhantering för tredjepartsleverantörer

* Uppföljning samt säkerställning av leveranser

* Statusrapportering av projekt

* Utveckla och effektivisera processer, instruktioner och interna rutiner

 Vem är du?

 

Som person är det viktigt att du har ett strukturerat och analytiskt förhållningssätt och alltid strävar efter högsta kvalitet i ditt dagliga arbete. Du uppskattar att driva dina egna arbetsuppgifter framåt genom att ta egna initiativ samtidigt som du vill samarbeta för att hitta bästa möjliga lösning. Du är flexibel och har förmågan att kombinera och prioritera i dina arbetsuppgifter och ansvarsområden parallellt. Du finner det naturligt att knyta kontakt med både interna medarbetare samt externa samarbetspartners och kunder.

Vi ser att du:

* Har några års arbetslivserfarenhet av liknade administrativa uppgifter

* Har goda språkkunskaper i engelska och svenska

* Har praktisk erfarenhet av att arbeta i projektform

* Har slutfört en eftergymnasial utbildning inom relevant område

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Patrik Jensen på [patrik.jensen@sigma.se] +46 702 375 734 eller rekryteringskonsult Johan Blomberg [johan.blomberg@sigma.se] +46 705 082 739.

Välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.

Om ...(kunden) 

 

Toyota Material Handling Europe är ett av världens största företag och en av världens största leverantörer av materialhanteringslösningar, såväl truckar som kringliggande produkter och tjänster. Toyota Material Handling har ca 9000 medarbetare i Europa i ett trettiotal säljbolag samt i utvecklings och tillverkningsenheter i Sverige, Italien och Frankrike. Vårt huvudkontor finns i Mjölby där vi också utvecklar och producerar smarta lösningar för materialhantering och unika truckar. På Frihamnen i Göteborg finns enheten Logistics Solutions med 115 anställda som är en central del av utvecklings-och innovationsdelen inom Toyota Material Handling. Logistics Solutions utvecklar lösningar inom automation, telematik, mjukvaruutveckling samt lagerhantering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sandra Szepesi
+46 702296973
Jenny Holmberg
+46 70 370 76 04
Jenny Holmberg
+46 70 370 76 04
Jenny Nilsson
+46 703018279

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigma Recruit
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2020
  • Ansök senast: 17 mars 2020

Besöksadress

Valhallavägen 117 G
None

Postadress

Valhallavägen 117 G
Stockholm, 11531

Liknande jobb


Kundorder och Produktionsplanering

Kundorder och Produktionsplanering

22 december 2024

Aftermarket Specialist

Aftermarket Specialist

12 december 2024

Reservdelsansvarig till Geomek

Reservdelsansvarig till Geomek

3 december 2024