OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AQ Wiring Systems AB sysselsätter ca 55 personer och har en omsättning på ca 110 MSEK
Verksamheten ligger i Mjällom mitt i Höga Kusten och även ett säljkontor förlagt i Stockholm.
AQ-koncernen är en av Sveriges ledande leverantörer av komponenter och system till krävande industrikunder. Koncernen har totalt ca 6100 anställda och omsätter 4,8 miljarder. Läs mer om vårt företag på www.aqgroup.com
Order & planering, Arbetsuppgifter:
Som order & planerare arbetar du med att hantera kundorder, säkerställa och successivt förbättra kundupplevd respons- och svarstider. Koordinera och följa upp interna eller externa färdigtidpunkter som krävs för att order skall kunna order erkännas i tid. Säkerställa att snabba, korrekta och förankrade prognos- och ordererkännanden för serietillverkning ställs till kund. Styra och koordinera och projektleda prototyporder till prototypansvariga.
Tillsammans med sälj ta fram förslag till flexibilitetsavtal alternativt materialbuffertar för viktigare kunder i syfte att öka leveransförmågan. Säkerställa att leveransåtagenden följs och följa upp utfall mot målsättningar internt och stötta sälj i dialogen med kund.
Du har stor egen initiativkraft och kan arbeta självständigt. God vana i det engelska språket är ett krav. Att göra affärer och att nå goda resultat är något du drivs av, du har tålamod samt gör ett gediget och kvalitativt arbete.
Meriterande är om du har erfarenhet av:
· tillverkningsindustri
· att arbeta med lösningsorienterad försäljning
Plats: Mjällom. Lön: Enligt överenskommelse
Din ansökan:
Skriv ett personligt brev, med en motivering till ditt intresse för jobbet - och bifoga ditt CV.
Vänligen skicka din ansökan till ingmar.nyberg@aqgroup.com, urval sker löpande.
Övrigt:
Allmänna anställningsvillkor styrs av kollektivavtal och lokala regler och avtal. Tillträde snarast möjligt. Frågor om befattningen besvaras av tf vd Ingmar Nyberg, tel: 0613-722233
Välkommen med din ansökan!