Order Process Manager

Order Process Manager

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att leda projekt och att utveckla affärsprocesser? Gillar du att ge service och att vara den som ser till att saker lirar? Då vår nuvarande Order Process Manager går på föräldraledighet om några månader söker vi nu hennes vikarie som ska fylla rollen som Order Process Manager hos oss och vara med och fortsätta driva arbetet med vår nya webbshop framåt.


Information om tjänsten
Som Order Process Manager kommer du ansvara för vår webbshops funktion och fortsatta utveckling.
Under 2021 har vi påbörjat en stor utveckling av vår nya webbshop som kommer att lanseras i början av 2022. Då vår nuvarande Order Process Manager går på föräldraledighet om några månader söker vi nu hennes vikarie.
Som Order Process Manager kommer du ansvara för vår webbshops funktion och fortsatta utveckling. Du är även den som ser till att hela orderflödet mellan webbshop och affärssystem fungerar och utvecklas och håller ihop de processer och arbetssätt som hör till den. Arbetet innebär dels dagligt arbete med övervakning, eventuell felanmälan av funktioner i systemen, administrativa uppdateringar och användarsupport till olika team internt. Arbetet innebär även övergripande projektledning och planering för utveckling av nya funktioner och processer. Du kommer även ansvara för utbildning till de avdelningar inom B2B som använder systemen. Utöver lanseringen av den nya webbshopen kommer det ske flera uppdateringar under året, både gällande system och arbetssätt för olika team på B2B. Vi har en förvaltningsgrupp som arbetar med de olika projekten som du både kommer delta i och i vissa fall ansvara för. Du blir den man vänder sig till internt och som även har den regelbundna kontakten med de externa företag som utvecklar och underhåller systemen. På så sätt blir du en viktig nyckelroll för oss.
Arbetsuppgifterna kan komma att förändras allt eftersom vi kommer vidare med lanseringen, men du kommer bland annat:
Projektleda pågående och kommande utvecklingsprojekt i berörda system
Svara säljare och Sales Support kring löpande frågor och ge dem support
Övervaka systemimporter från distributörer och felanmäla vid problem
Underhålla och skapa nya inställningar och funktioner
Projektleda olika kundanpassade funktioner mellan kund och systemleverantör
Ta in feedback på förbättringar från både kunder och Sales Support

Du kommer att trivas i den här rollen om du…
Både gillar och drivs av att ge bra service och att jobba hårt mot både individuella och gemensamma mål. Du är samarbetsinriktad och gillar att jobba i team kring olika typer av uppgifter samtidigt som du är självgående och kan driva ditt eget arbete framåt.
Vi vill att du…
Är serviceinriktad och med en vilja att förbättra både för kund och internt
Är driven, snabblärd och strukturerad
Har förmåga att se hur saker hänger samman och har ett processtänk
Gillar att ta tag i saker och se till att de blir genomförda
Gillar att jobba administrativt
Har ekonomisk förståelse
Har tidigare erfarenhet av att arbeta med E-handel
Är initiativrik och kan fatta egna beslut
Har kunskap om hur B2B-försäljning fungerar och förståelse för affärer

Det är meriterande om du…
Har god kännedom om flödet från tillverkare, distributör, B2B och logistik till slutkund
Har kunskaper inom Microsoft Navision
Har kunskaper inom Netset E-handelsplattformer
Har erfarenhet av projektledning
Tidigare varit superuser i affärssystem

Hos oss på B2B
Välkomnas du till ett varmt och energirikt arbetsklimat som präglas av mycket glädje, samhörighet och hårt arbete. Vi som arbetar här tycker både att det är roligt att arbeta ihop och att ha roligt ihop på och utanför jobbet. Sträcker på oss och tar en match bordsfotboll, har flera kickoffer varje år samt myser ihop över en god fika. Utöver en del i B2B-familjen erbjuds du en spännande och utmanande roll där du kan skapa förbättringar för både vår egen och våra kunders verksamheter, stora möjligheter att lära dig och utvecklas i din arbetsroll och förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag, tjänstepension och sjukvårdsförsäkring.
Våra värderingar är viktiga för oss och hos oss har vi en bredd bland personliga egenskaper, bakgrund, ålder, kön och erfarenheter. Vilket vi även har insett är en framgångsfaktor för oss som företag. Vi värdesätter därför en jämn köns- och åldersfördelning samt en etnisk och kulturell mångfald.
Vill du bli en del av vårt härliga gäng?
Denna roll är ett vikariat på heltid under ca 1 år och med start i mars eller enligt överenskommet. Tjänsten utgår från vårt kontor i Solna Business Park men vi arbetar flexibelt vilket innebär att du även har möjlighet att jobba hemifrån till viss del.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta vår Sälj- och Marknadschef Daniel Lagerström på 073 148 63 22 eller daniel.lagerstrom@b2bitpartner.se som också är rapporterande chef för denna roll.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: B2B IT-Partner AB Solna
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2021
  • Ansök senast: 19 januari 2022

Postadress

Svetsarvägen 8 BV
Solna, 17141

Liknande jobb


Systemadministratör Unix Server – Linköping

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

26 november 2024