Order- & skeppningsansvarig till LKAB Wassara

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en order- och skeppningsansvarig till vår kund LKAB Wassara. Har du erfarenhet och vana av orderhantering och trivs med varierande arbetsuppgifter? Då kan detta vara rollen för dig!

Om företaget och verksamheten

LKAB Wassara är ett helägt dotterbolag till Gruvkoncernen LKAB med ca 60 anställda. Vi utvecklar, tillverkar och säljer unika vattendrivna borrsystem med hög prestanda för effektiv och miljövänlig borrning inom gruv- och anläggningsindustrin. Hjärtat i Wassaras borrsystem är den världspatenterade vattendrivna sänkborrhammaren. Vår produktionsanläggning är belägen i Huddinge, söder om Stockholm, där vi tillverkar, monterar och levererar spjutspetsteknologi till LKAB och komplexa borrprojekt världen över.

LKAB erbjuder

LKAB Wassara erbjuder dig en spännande roll inom ett företag i teknikens framkant. Där finns möjligheten att vara med och skapa något nytt och se det hända. Du kan åtnjuta det mindre företagets mer flexibla och snabba sätt att arbeta och samtidigt ta del av den stora koncernens möjligheter. De kan erbjuda del i koncernens belöningssystem, förmåner som tandvård, friskvård och andra aktiviteter. LKAB Wassara är ett starkt varumärke med produkter i världsklass och deras borrteknik används inom många branscher så som gruvor, grundläggning, dammar och geoenergi.

Om rollen

I rollen som order- och skeppningsansvarig ansvarar du bland annat för att ta emot, registrera och leveransbekräfta inkomna kundorder. Du arbetar även med att upprätthålla kundkontakten avseende pågående order. Du kommer även att planera och prioritera plock och montering av kundorder samt iordningställa order för fakturering. I din roll som order- och skeppningsansvarig ansvarar du även för att planera och boka transporter.

Exempel på arbetsuppgifter

- Registrera kundorder samt utleverera, skapa fakturaunderlag och ta fram nödvändiga handelsdokument
- Upprätthålla en god omvärldsbevakning inom området transport
- Upprätta och underhålla rutiner och instruktioner som rör orderhantering, tullhantering, transport och spedition
- Bevaka nya regler, lagar och rutiner inom speditions- och handelsområdet
- Åtgärda materialbrister som upptäcks i samband med orderregistreringen
- Vid behov packa och utleverera gods av mindre karaktär
- Vara behjälplig vid uppdateringar av produkt-, kund- och leverantörsinformation i affärssystem


Vem är du?

För att vara framgångsrik i rollen som order- och skeppningsansvarig tror vi att du har erfarenhet från en liknande roll sedan innan. Vi ser att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter och har en vana vid logistik och industri. Som person är du initiativtagande, lösningsorienterad och tycker om att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen ser vi även att du är strukturerad, noggrann och driven. Du har daglig kontakt med kunder och behöver därför behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Vidare ser vi att du har

- Vana att registrera order
- Vana att hantera transportbokningar, både enkla bokningar i transportörernas egna bokningssystem och flyg- och sjöfrakt som kräver mera manuellt handpålägg och kunskap om vilka dokument som behöver följa med
- Kunskap över de olika förfaranden för export/import
- Kunskap över frihandelsavtal, ursprungsregler och lagkrav
- Vana att hantera fakturadeklarationer
- Kunskap om import/exportlicenser
- Vana att hantera ursprungscertifikat och A.TR
- Kunskap om Letter Of Credit-leveranser
- Kunskap om farligt gods (till exempel litium-batterier)


Arbetstider, tillträde och omfattning

Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag. Start är så snart som möjligt. Detta är initialt ett konsultuppdrag där du blir anställd av Hero med mycket goda chanser att bli överrekryterad till vår kund på sikt. LKAB Wassara har sina lokaler i Flemingsberg, Huddinge.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Christoffer Sperring på christoffer.sperring@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2021
  • Ansök senast: 20 november 2021

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Product planner

Product planner

26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024