OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Order- och skeppningsavdelningen söker en ny medarbetare som skall, för vissa utvalda regioner, ansvara för hela orderflödet med nyförsäljnings-, reservdels-, reklamations- och serviceorder, från orderläggning till avisering mot kund/säljare. I rollen som Order- & Skeppningshanterare ingår registrering av order, bekräftelse till kund, bevakning av leveranstider, skeppning, fakturering samt avisering till kund. Vidare kommer du också att arbeta med remburser, export licenser och export dokumentation. Du kommer ha externa kontakter så som speditörer och våra kunder/distributörer varför engelska i tal och skrift är ett krav. Internt kommer du arbeta nära kollegor inom order- & skeppnings-, sälj-, produktions-, samt planerings avdelningarna. För att lyckas i rollen tror vi att du har god kunskap om och erfarenhet av: o Orderhantering, minst 3 års erfarenhet o Exportskeppning (inklusive hantering av remburser), minst 3 års erfarenhet o SAP (order, leverans & fakturering samt gärna exportlicens) o Exportlicenshantering o Svenska och engelska i både tal och skrift o Excel Som person trivs du med att arbeta operativt på ett strukturerat och organiserat sätt i en miljö med högt tempo. Att ge bra service är viktigt för dig samtidigt som du har förmågan att ställa krav mot våra interna kunder. För rätt person finns aven goda möjligheter att vara delaktig i arbetet med att utveckla Order- & Skeppningsavdelningens rutiner och processer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Optikchef Erika Göransson
0708-562769