OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swegon Group AB, owned by Investment AB Latour, listed on the Stockholm Stock Exchange, is a market leading supplier in the field of indoor environment, offering solutions for ventilation, heating, cooling and climate optimisation, as well as connected services and expert technical support. Swegon has subsidiaries in and distributors all over the world and 17 production plants in Europe, North America and India. The company employs more than 2 700 people and in 2021 had a turnover of 6 billion SEK.
Order Support
Kvänum
Brinner du för ett serviceinriktat, kommunikativt och professionellt kundbemötande? Vill du bli en del av ett härligt supportteam och samtidigt arbeta i en internationell miljö där du får möjlighet till god utveckling? Då söker vi just dig!
Rollbeskrivning
Funktionen Order Support stöttar Swegons säljande bolag och partners med orderläggning, prisförfrågningar, kundanpassning, kundorderinitierade avrop samt ärendehantering. Order Support ingår i Order- & Logistikavdelningen som har ett totalansvar för hela order och leveransprocessen till fabriken i Kvänum och arbetar nära övriga supportfunktioner i fabriken. Internt samarbetar du och dina kollegor med många andra funktioner i Kvänum och inom avdelningen samarbetar du primärt med Produktionsplanering/Avrop och Transportplanering.
Ditt huvudsakliga uppdrag är att stötta avdelningen Order Support med operativt supportarbete, där arbetsuppgifter huvudsakligen utförs i vårt affärssystem M3 samt i ärendehanteringssystemet Customer Service. Arbetsuppgifterna innefattar:
• Ärendehantering (förfrågningar/ändringshantering från Swegons säljbolag)
• Kundorderregistrering, kundorderberedning samt ändringshantering av kundorder
• Genomföra kundorderinitierade avrop, inklusive offerthantering mot Swegons säljbolag
• Genomföra leveransbevakning av beställt material
• Administration av projektrabattsansökningar
• Informera kunder om ev leveransförseningar av kundorder
• Delta i tester av M3 vid ändringar i orderflöde
• Offerera priser till Swegons säljbolag för kundanpassade artiklar
• Dokumentera rutiner för ansvarsområdet
• Delta i projekt/ändringsorder som representant för Order Support
Din profil
För att lyckas i denna roll tror vi att du har ett genuint intresse för kommunikation och din egen kommunikation präglas av struktur och professionalism. Du inser värdet i att agera first-line-support, där du utifrån en given frågeställning samordnar problemlösning internt för att lösa ett ärende. Du har en öppen och förtroendeingivande dialog med säljare inom Swegons säljbolag och har en god förmåga att prioritera.
Personen vi söker har en gymnasial utbildning, tex med teknisk eller ekonomisk inriktning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i en kundserviceroll inom tillverkande industri och har du erfarenhet av kund- och tillverkningsorderberedning i M3 är det meriterande.
Språkkrav: Svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande: Andra europeiska språk.
Som person är du öppen och nyfiken med en vilja att utveckla både dig själv och andra. Som medarbetare hos Swegon Kvänum bidrar du till ett attraktivt och inkluderande arbetsklimat.
Vi erbjuder
En spännande tjänst med möjlighet att påverka din roll med varierade och intressanta arbetsuppgifter. Med våra produkter skapar vi förutsättningar för en hållbar inomhusmiljö och för oss är det lika viktigt att erbjuda en hållbar arbetsmiljö för våra medarbetare. Vi har därför en öppen organisation som karakteriseras av korta beslutsvägar, många möjliga karriäralternativ och spännande utmaningar.
Våra värdeord “Customer Empathy”, “Trust” and “Commitment” påverkar allt vi gör och är utgångspunkten i beslut vi tar och hur vi agerar mot varandra. På Swegon förespråkar vi en hälsosam och hållbar balans mellan arbetsliv och privatliv. Med vårt motto “feel good inside” möjliggör vi hälsosamma och bekväma inomhusmiljöer där personer kan utföra sitt bästa, idag och imorgon.
Kontakt
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, men senast 2022-08-15. För mer information om tjänsten, kontakta Order & Logistic Manager Andreas Liljeskog (andreas.liljeskog@swegon.se)
Vi avböjer vänligt men bestämt all direkt kontakt med rekryteringsbolag och bolag som tillhandahåller arbetsannonser.