OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sönnergrens Verkstäder AB erbjuder sina kunder allt ifrån prototyptillverkning till legotillverkning av en mängd olika mekaniska delar och komponenter. I en mix av genuin tradition och modern teknik erbjuds våra kunder rätt kvalitet och säkra leveranser till rätt pris. Hög kvalitet, professionell service och korta leveranstider kännetecknar deras verksamhet. För Sönnergrens Verkstäder AB söker vi nu efter en serviceinriktad order- & utleveransmedarbetare!
Vad innebär arbetet?
Arbetet som ordermedarbetare innebär att du kommer hantera planerade, elektroniska och återkommande order, men där antal och leveranstid varierar, vilket du behöver justera efter kundernas behov. Att stämma av internt kring kapacitet och leveranstid, för att sedan bekräfta order gentemot kund är en viktig del i arbetet. Vissa ordar kommer in via mail och de behöver hanteras manuellt för att läggas in i företagets system. Du kommer ha daglig kontakt med företagets kunder, främst via mail, men även via telefon. Internt kommer du främst samarbeta med produktionschefen och pack ansvarig för att flödet med order och leverans ska bli så effektivt som möjligt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ordermottagning och orderflödes hantering.
Administrera tillverknings order.
Bokning av frakter och godsmärkning.
Besvara kundfrågor via mail och telefon.
Utöver dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär också tjänsten att vara behjälplig med olika arbetsuppgifter utifrån behov som kan uppstå hos övriga kollegor.
Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter som innefattar kundkontakt, ordermottagning och fraktadministration. Du har en god social- och kommunikativ förmåga och har lätt för att uttrycka dig i tal och i skrift på både svenska och engelska. För att trivas i rollen behöver du gilla att stundvis arbeta med högt tempo, då arbetet med utleveranser ofta innebär korta ledtider och deadlines. Eftersom Sönnergrens Verkstäder är ett mindre bolag till antalet anställda är det viktigt att du som person är ansvarstagande och strukturerad samt har en mycket god samarbets- och problemlösningsförmåga.
Dina kvalifikationer:
Gymnasiekompetens och några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
Du bör ha god datavana i Office programmen och erfarenhet från att arbeta i ett affärs- ordersystem, meriterade om du har kunskaper från Monitor.
Att kommunicera obehindrat i både tal och skrift på svenska och engelska är ett krav, då flertalet av företagets kunder är internationella.
B-körkort är ett krav.
I denna rekrytering kommer fokus ligga både på din arbetslivserfarenhet och dina personliga egenskaper, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser.
Vad kan Sönnergrens erbjuda dig?
Hos oss kommer du bli en del av ett härligt gäng på 14 anställda. Vi är ett företag som är få till antalet men besitter gedigen kompetens inom vårt område, vi erbjuder dig en arbetsplats med modern teknik och genuin tradition sedan 1895. Det råder korta beslutsvägar och det finns möjlighet att påverka sitt arbetssätt inom sitt kompetensområde. Läs gärna mer om oss och vår historia på www.sonnergrens.se
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta:
Företag: Sönnergrens Verkstäder AB
Tjänst: Order- & utleveransmedarbetare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Efter överenskommelse
Placeringsort: Mölndal
Sista ansökningsdag: 2022-01-09
Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker endast via www.adwisehr.se Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Ann-Charlotte Bjurbäck på 073-7771869. Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.