Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Kontorsfixarna grundades 1986 och är ett av branschens äldsta bemannings- och rekryteringsföretag. Vi är en lyhörd, flexibel och engagerad partner som erbjuder ett brett och anpassat utbud av personaltjänster. På vår kundlista återfinns en lång rad välrenommerade industri- och tjänsteföretag inom bland annat bank och försäkring, dagspress, biltillverkning, elektronik och underhållningsindustri. Kontorsfixarna har ca 450 medarbetare och finns representerat med regionala kontor runt om i landet Just nu söker vi en orderadministratör till ett av våra kundföretag i Stockholm, beläget i Frösundavik. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag där du blir anställd av Kontorsfixarna men arbetar ute hos vår kund. Uppdraget skall tillsättas omgående och löper tillsvidare. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består av administration kring order och beställningar. Du arbetar dagligen med att hantera order och avtal samt överföra order från olika system. Du samverkar med säljare och slutkunder via telefon och registrerar dagligen order i ordersystemet AS400 samt Lotus Notes. Kvalifikationer och egenskaper Du skall ha några års arbetslivserfarenhet, gärna från liknande arbetsuppgifter. Det är en fördel om du dessutom har arbetslivserfarenhet från en internationell miljö. Vi förutsätter att du har gymnasiekompetens. Du skall vara positiv, engagerad, initiativtagande och tycka om att arbeta på ett strukturerat och noggrant sätt i en processorienterad organisation. Du tycker om att ha kontakt med andra och ge service. Du ska ha goda kunskaper i MS Officepaketet samt engelska.

Sammanfattning

Liknande jobb


4 november 2024