Orderadministratör

Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Orderadministratör

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammans med Veddesta Distribution, Veddesta Transport och Multi Logistik.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vi söker nu för vår uppdragsgivares räkning en Orderadministratör för omgående tillsättning, uppdraget är på ett år med stor möjlighet till förlängning.
Uppdragsgivaren är ett världsomspännande företag inom hemelektronikbranschen med nordiskt huvudkontor i Kista Science City.

Om tjänsten

Vi söker nu en orderadministratör till vår uppdragsgivare i Kista.

Du blir anställd hos Bemanningsstyrkan med placering hos vår uppdragsgivare på central adress i Kista Science City. Detta är ett tillsvidareuppdrag med start omgående.

Arbetsuppgifterna som orderadministratör består bland annat av ordermottagning, skapa forecast för försäljning, orderratio mot forecast, koordinera transporter samt säljstöd för företagets egna säljare.

I det dagliga arbetet kommer du ha kontakt med säljare, logistikavdelningen och många andra.

Krav och färdigheter

De program som är mest centrala i tjänsten är SAP och Officepaketet, i Excel behöver du vara en van användare.

Du som söker ska vara stresstålig, noggrann och självgående. Vi söker en person som har arbetat administrativt och har god datavana, gärna med kunskaper inom försäljning och logistik,

Du ska ha erfarenhet av minst en av nedstående punkter:

- Orderadministration
- SCM
- Logistik
- Sales Planning
- Inköp
- Projektledning
- Mycket god initiativ- och samarbetsförmåga

Ledord som bör passa in på dig:
Kunna arbeta fokuserat
Rapp
Framåt
Positiv
Flexibel - gillar förändringar och att det går snabbt
Gillar högt tryck
Lätt för system
Lösningsorienterad

Utöver detta så behöver du både tala och skriva svenska och engelska flytande.

Under perioder med en hög arbetsbelastning behåller du fokus och arbetar aktivt för att skapa ett bra arbetsklimat för dig och dina kollegor.

Du har en professionell framtoning då du i allt du skriver och säger är vår uppdragsgivares ansikte mot olika samarbetspartners, både internt och externt.

Vad kan vi erbjuda?

Bemanningsstyrkan kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos uppdragsgivaren, din konsultchef är på plats varje vecka för att hjälpa dig med frågor och funderingar.


Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal. Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.

Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.

Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

/ Therese Barvell Rappel

Konsultchef Bemanningsstyrkan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2020
  • Ansök senast: 5 april 2020

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024