Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

MSB utvecklar, tillsammans med andra, individens och samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och kriser. Vi arbetar genom kunskapsuppbyggnad, stöd, utbildning, övning, reglering, tillsyn och eget operativt arbete i nära samverkan med kommuner, landsting, myndigheter, företag och organisationer för att uppnå ökad trygghet och säkerhet på alla samhällsnivåer – från lokalt till globalt.



Rakel och ledningssystem förvaltar, utvecklar och är operatör för, verksamhetskritiska kommunikations- och ledningssystem för samhällsviktiga aktörer.

I dag ingår Rakel, SGSI, VMA och WIS i vårt ansvar. Vår uppgift är att med uppdraget i fokus och med god beställarkompetens och leveranskontroll skapa de bästa möjliga tjänsteleveranserna till våra användare.

Tjänsten som handläggare är placerad på enheten för drift och användarstöd, inom avdelningen för Rakel och ledningssystem på MSB, i Stockholm. Enheten ansvarar för ett komplext område inom verksamheten där de huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär att följa upp vår leverantör av Rakel drift och kundstöd samt att ge stöd och fatta beslut gällande driften av Rakel.

Dina arbetsuppgifter
Som inköpsadministratör kommer du att arbeta med inköps- och leverantörsadministration, t ex avropsbeställningar, konsultavrop, leveransbevakning och fakturahantering. Vidare ingår i rollen att hantera den löpande administrationen och medverka i utveckling av arbetet. 

Du kommer att samarbeta med flera olika roller på myndigheten t ex projektledare, tekniskt säljstöd, avtalshandläggare och controller samt samarbeta med leverantörer. Andra arbetsuppgifter på enheten kan förekomma.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå. Du har goda kunskaper i bokföring samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har arbetat med IT-baserade ekonomi- och verksamhetssystem och har goda kunskaper i MS Office. Har du dessutom erfarenhet från arbete inom offentlig förvaltning så är det meriterande.

Då rollen ställer höga krav på att samarbeta är det viktigt att du har lätt för att ta kontakt, skapa tillit och bidra till ett bra samarbetsklimat. Arbetet ställer också krav på god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift både på svenska och på engelska.

Det är viktigt att du är noggrann och tar egna initiativ. Det krävs att du är flexibel och klarar av att arbeta med flera uppgifter samtidigt och ibland under tidspress samt tar ansvar för en större helhet än den egna. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

MSB arbetar för ökad jämställdhet och likabehandling, såväl internt som gentemot medborgarna. Det krävs ett aktivt arbete för ett samhälle utan diskriminering. Därför är det viktigt för oss att alla inom MSB bidrar och är delaktiga i vår strävan.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Stockholm.

MSB tillämpar provanställning. För anställning krävs svenskt medborgarskap. Tjänsten är säkerhetsklassad och registerkontroll kommer att göras.

Är du intresserad?
Har du frågor kontakta enhetschef Mats Hammarstam. Facklig företrädare är Johan Gert, SACO, ST och Ann-Britt Paradis, SEKO. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240.

Din ansökan
ska vara inkommen till MSB senast 21 november 2016, märkt med referensnummer 2016/159. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Det är ditt ansvar som sökande att dokumentera din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som statlig myndighet omfattas vi av offentlighetsprincipen. Det innebär att om någon begär att få kopior på till exempel ansökningshandlingar är vi skyldiga att lämna ut dem.

MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Claes-Uno Brask, Enhetschef
0771-240 240
Lars Löfkvist, Projektledare
0771-240 240

Sammanfattning

Besöksadress

651 81 Norra Klaragatan 18
None

Postadress

Fleminggatan 14
Stockholm, 11226

Liknande jobb


4 november 2024