OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen som orderadminstratör är baserad i Thermo Fisher Scientifics ImmunoDiagnostics Division (IDD), som har sitt globala huvudkontor i Uppsala, Sverige. Divisionen utvecklar, tillverkar och säljer kompletta blodprovssystem för att stödja klinisk diagnostik inom allergi, astma och autoimmuna sjukdomar. Orderadministratören är placerad på det kommersiella bolaget med ca 25 anställda från flera olika divisioner som arbetar med försäljning i Norden/Norra Europa.
Hur kommer du kunna påverka?
Tjänsten innebär administrativa uppgifter för att underlätta för interna och externa kunder. Du kommer att göra skillnad i vardagen i ett företag som gör världen till en hälsosammare, renare och säkrare plats.
Vad kommer du göra?
Ansvarsområden:
Orderhantering – registrera, fakturera och spåra försändelser primärt i Sverige
Kundservice via telefon och mail
Organisera interna och externa möten
Leverantörsfakturor
Administrera serviceavtal
Administrera lagerhantering av reservdelar
Inköp av kontorsmaterial mm.
Registrera och sammanställa klagomål
Övriga administrativa uppgifter
Vem söker vi?
Som person är du är serviceinriktad, ansvarsfull och noggrann. Du har en bra struktur i ditt arbete och är kommunikativ i kontakt med både kunder och interna kollegor. Du är flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Du har en gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av MS Office. Att ha tidigare erfarenhet av affärssystem, orderbokning och/eller erfarenhet inom kundservice är meriterande.
Är du intresserad?
Letar du efter ett meningsfullt jobb på ett internationellt företag som har starka värderingar? Vill du ha ett varierande jobb med eget ansvar där du verkligen kan göra en skillnad i människors vardag? Om detta låter intressant så kan du vara den personen vi söker.
Välkommen med din ansökan snarast med sista ansökningsdatumet den 28 Feb 2021. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
ANSÖK NU på vår karriärwebbplats http://jobs.thermofisher.com
Om du har frågor, vänligen kontakta:
Madelene Holm, Recruiter Nordics, madelene.holm@thermofisher.com
Thermo Fisher Scientific i Sverige
I Sverige är vi cirka 1,000 Thermo Fisher Scientific anställda som jobbar ifrån fem siter och hemmakontor. På vår största site i Uppsala jobbar vi med utveckling, tillverkning och marknadsföring av allergitester och diagnostiska system. I centrala Stockholm har vi två mindre kontor som förser våra kunder med life-science och analytiska instrument och produkter. På västkusten i Göteborg hittar ni vårt nybyggda nordiska lager och kundsupport team som jobbar med ett brett utbud av laboratorieprodukter. Bland åkrarna utanför Ängelholm jobbar teamet med att ta fram högkvalitativa allergena råvaror. I Sverige jobbar vi alltså brett och varierat, men delar alla samma mål - att kunna hjälpa våra kunder göra världen hälsosammare, renare och säkrare.