Orderadministratör

Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Orderadministratör

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammansmed Veddesta Distribution, Veddesta Transport, Multi Logistik och Rekryteringsstyrkan.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckasmed våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vi söker nu för vår uppdragsgivare Samsung Electronic Nordic AB:s räkning en Orderadministratör, uppdraget sträcker sig under perioden 1 maj-31 augusti 2021.

Placeringen är på Samsungs nordiska huvudkontor i Kista Science City.

Om tjänsten

Everything we do at Samsung is driven by an unyielding passion for excellence—and an unfaltering commitment to develop the best products and services on the market. In today’s fast-paced global economy, change is constant and innovation is critical to a company’s survival. As we have done for 70 years, we set our sights on the future, anticipating market needs and demands so we can steer our company toward long-term success. You will have an integral part in ensuring we stay on top of the market and continue to enrich and simplify the customers’ lives.

Do you want to spend your summer at Samsung? – If yes, apply for this role as Order Administrator!



As order administrator, you will be responsible for a broad variety of administrative and business support related tasks. You will support our customers mainly within below areas:

- Order handling
- Price information
- Delivery information
- Forecast
- To manage the order cycle, processing in a timely and accurate manner with profession
- Monitor order status, communicate any issues to customers and internal stakeholders
- Monitor order and forecast status in order to make correct short term plan
- Analyze, identify and implement process improvements within area of responsibility
- Be responsible of short term planning (AP1 1-4 weeks)
- Coordinate forecast planning made by Account Managers, Key Account Managers and Sales Managers and synchronize with short term plan and order management

KEY ACCOUNTABILITIES



- Order handling in SAP / EP
- Build long-term relation with customers

- Act professional and representative
- Provide accurate and timely information to customers
- Service minded
- Active drive improvement of order process with customers
- Responsible of price updates (orders) in SAP when price changes
- Responsible of update orders when delivery situation change
- Short term planning (1-4 weeks) together with KAM and customers in GSCM (Global Supply Chain Management)

Requirements:



- Good knowledge in Excel is a must (Pivot & vlookup)
- Good knowledge in SAP is preferred
- Experience from order/logistics is preferred
- Fluent in Swedish and English

Vad kan vi erbjuda?

Bemanningsstyrkan är ett personligt företag där vi alla är kollegor oavsett var vi har vår fysiska arbetsplats.
Vi kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos Samsung och i normala fall är din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig medfrågor och funderingar.
Just nu under pandemi-tider så arbetar alla på Samsung hemifrån efter sin upplärning och dina möten med din konsultchef sker digitalt.

Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal.
Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.

Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli e n del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.

Intervjuer sker fortlöpande.

Varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla:


- ett cv
- ett personligt brev
- ett startdatum/information om eventuell uppsägningstid
- ett löneanspråk



/ Therese Barvell Rappel

Konsultchef Bemanningsstyrkan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2021
  • Ansök senast: 11 april 2021

Liknande jobb


E-handelssamordnare

E-handelssamordnare

23 december 2024

Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024